Ny Marknadschef på Wernersson Ost

Erika Andersson ny marknadschef på Wernersson Ost.

- Efter 14 år i bolaget ska det blir väldigt roligt att ta sig an rollen som Marknadschef i företaget. Jag började som innesäljare och har sedan dess haft förmånen att växa och utvecklas inom marknadsfrågor som jag brinner mycket för, säger Erika Andersson.

Erika har en lång erfarenhet inom företaget. De senaste åren som varumärkeschef och marknadskommunikatör.
Erikas uppgift blir att framåt utveckla och bygga vidare på företagets varumärken och produkter, samt driva utveckling av de digitala plattformarna.

- Vi har många unika produkter, men också unika varumärken. Båda kategorierna behöver ständigt vårdas och tas om hand. Jag kan inte tänka mig någon bätter för detta viktiga jobb än Erika, säger Magnus Andersson, CEO – Wernersson Ost.

Kategorier

Wernersson Ost AB är Nordens största oberoende importör av specialost och erbjuder ett synnerligen brett produktsortiment av hög kvalitet inom samtliag ostkategorier. Verksamheten består av att förädla, lagra och leverera ostar till dagligvaruhandeln och storhushåll. Vi har Sverige och Danmark som huvudmarknader men ser idag hela Norden som vårt närområde. Wernersson Ost AB omsätter ca 900 MSEK. Wernersson Ost AB ägs sedan 2007 till 100% av den norska mejerikoncernen TINE SA.

Erika Andersson

Presskontakt Marknadschef Marknad 010-1615614

Välkommen till Wernersson Ost!

EN STARK HISTORIA
Passion för smak och kvalitet har varit grunden för vår verksamhet i mer än 90 år. Ända sedan Tage Wernersson slog upp portarna till sin lilla ostbutik i Marbäck, utanför Ulricehamn. Då som nu var det viktigt att ha rätt ost på rätt plats i rätt tid. Tage expanderade därför snart verksamheten genom att packa en ostvagn och dra till torget i staden. Enklare för kunderna, bättre affärer för Tage.

Detsamma gäller för verksamheten idag, men i betydligt större skala och med oändligt mycket högre hastighet. Vi är en fullsortimentsgrossist som erbjuder helheltslösning med ett stort internationellt sortiment av hög kvalitet, bra logistik och hög leveranskapacitet. Dessutom delar vi alltid med oss av den stora ostkompetens som vi lagrat under åren.

Wernersson Ost
Industrivägen 5