Bukowskis väljer Westander

Bukowskis Auktioner har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet omfattar publicitet kring Bukowskis samlade verksamhet med slagauktioner, nätauktioner och fastighetsförmedling.

– Westander står för hög kvalitet och samhällsengagemang. Genom vårt nya pr-samarbete vill vi att fler ska få upp ögonen för betydelsen av konst och design, säger Paulina Sokolow, kommunikationsansvarig på Bukowskis.

Bukowskis Auktioner grundades år 1870 och har sedan dess genomfört hundratals kvalitetsauktioner för konst och antikviteter. I dag består verksamheten av slagauktioner inom Bukowskis Fine Art, nätauktioner inom Bukowskis Market och fastighetsförmedling inom Bukowskis Real Estate. Samarbetet omfattar publicitet kring Bukowskis verksamhet.

– Bukowskis är Nordens äldsta kvalitetsauktionsföretag och har samtidigt nya verksamhetsgrenar som expanderar snabbt. Det känns enormt spännande att få vara med och vidareutveckla företagets kommunikation, säger Frida Blom, kundansvarig pr-konsult på Westander.

I Westanders arbetsgrupp ingår pr-konsulterna Frida Blom, Maja Stridsberg och Pär Daléus. Byrån har 33 anställda och hade under 2014 en byråintäkt på 35 miljoner kronor. Westanders långsiktiga expansionsmål är att bli en av Sveriges största pr-byråer.

Fem av de senaste sju åren har Westander blivit utsedd till Årets stora pr-byrå i analysföretaget Regis kundundersökning.

Paulina Sokolow, kommunikationsansvarig på Bukowskis, 072-267 09 23
paulina.sokolow@bukowskis.com

Frida Blom, pr-konsult på Westander, 070-417 68 61
frida.blom@westander.se

Beställ enstaka exemplar av pr-handboken 2016 kostnadsfritt och ladda ner pr-handboken här.

Kategorier

Westander hjälper företag och organisationer att skapa publicitet, bilda opinion och påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler deltar i samhällsdebatten. Westander är på många sätt en annorlunda pr-byrå: Engagemang – vi åtar oss enbart uppdrag som såväl företaget som de personer som jobbar med uppdraget sympatiserar med. Öppenhet – vi respekterar och värnar om den öppna demokratiska processen. Effektivitet – vi hjälper uppdragsgivarna att bygga sin egen pr-kompetens. Handling – vi är handlingsorienterade och proaktiva. Bland Westanders uppdragsgivare finns Collectum, Hemfrid, Hjärt-Lungfonden, Håll Sverige Rent, IVL Svenska Miljöinstitutet, Sekab, Statoil, Svensk Vindenergi, Upplands Väsby kommun och Visma.