Nelson Garden väljer Westander

Nelson Garden väljer Westander

Odlings- och trädgårdsföretaget Nelson Garden har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet handlar om att stärka Nelson Gardens varumärke och opinionsbilda för ett friskare samhälle genom ökad odling.

– Människor som odlar kommer närmare naturen, mår bättre och känner glädje och stolthet. Vi vill hjälpa fler att komma närmare naturen genom odling, oavsett var de bor, säger Lovisa Back, kommunikations- och hållbarhetschef på Nelson Garden.

Nelson Garden är ett av Nordens största odlings- och trädgårdsföretag och finns i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Polen och Tyskland. Företaget grundades i Småland 1933 och är sedan 2019 en del av det norska lantbrukskooperativet Felleskjøpet.

I Westanders arbetsgrupp ingår affärsområdescheferna Monica Reinebo, Westander Digital, och Anders Wennerstrand, Westander Hållbarhet, samt pr-konsulterna Emma Rost och Amanda Edfeldt Hanson.

– Jag ser fram emot att hjälpa Nelson Garden att delta i debatten om hur odling kan bidra till ett friskare samhälle. När det myllrar av liv omkring oss mår också vi människor bättre. Varje ny planta bidrar till att vi får fler sorters växter och djur omkring oss, säger Monica Reinebo, kundansvarig konsult på Westander.

De senaste tio åren har Westander vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Företaget vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar.

Lovisa Back, kommunikations- och hållbarhetschef på Nelson Garden, 073-125 12 22, lovisa.back@nelsongarden.com

Monica Reinebo, affärsområdeschef på Westander, 073-906 11 89, monica.reinebo@westander.se

Bilder på Lovisa Back och genrebilder på odling för fri redaktionell användning finns här.

Beställ kostnadsfritt enstaka exemplar av Pr-handboken 2022 eller ladda ner den här.

Pr handlar om att kommunicera på andra sätt än genom köpt reklamutrymme. Westander hjälper företag och organisationer att stärka varumärket, bilda opinion och påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler deltar i samhällsdebatten. Bland Westanders uppdragsgivare finns Bankomat, Collectum, Hjärt-Lungfonden, IVL Svenska Miljöinstitutet, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, Ragn-Sells och Visma.

Monica Reinebo

Affärsområdeschef 073-906 11 89