Foto: Ulrika Lagerlöf, Skogssällskapet

Skogssällskapet väljer Westander

Stiftelsen Skogssällskapet har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet ska stärka varumärket och bidra till debatten om ett hållbart och ansvarsfullt skogsbruk.

– Förväntningarna är mycket höga på vad skogen ska räcka till och det behövs en stor öppenhet för nya idéer och ny kunskap. Skogssällskapets röst är viktig i debatten om ett hållbart och ansvarsfullt skogsbruk, säger Ulrika Lagerlöf, kommunikationsansvarig på Skogssällskapet.

Skogssällskapet hjälper skogsägare att utveckla sina skogsfastigheter och är en av Sveriges största privata finansiärer av skoglig forskning. Skogssällskapet ägs av en allmännyttig stiftelse och är fristående från ägarintressen i sågverk och industrier. Målet är att genom skräddarsydd skogsförvaltning bruka skogen hållbart.

I Westanders arbetsgrupp ingår byråchefen Johanna Look, pr-konsulten Jacob Risberg samt Jessica Henryson som är chef för Westander Klimat och Energi.

– Debatten kring skogen är infekterad. Jag hoppas att Westander kan bidra till en mer nyanserad debatt om hur skogen kan bli en viktig del av lösningen på klimatkrisen, säger Johanna Look, kundansvarig konsult på Westander.

De senaste tio åren har Westander vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Företaget vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar.

Ulrika Lagerlöf, kommunikationsansvarig på Skogssällskapet, 018-50 05 02, ulrika.lagerlof@skogssallskapet.se

Johanna Look, byråchef på Westander, 076-811 92 00, johanna.look@westander.se

Beställ kostnadsfritt enstaka exemplar av Pr-handboken 2022 eller ladda ner den här.

Pr handlar om att kommunicera på andra sätt än genom köpt reklamutrymme. Westander hjälper företag och organisationer att stärka varumärket, bilda opinion och påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler deltar i samhällsdebatten. Bland Westanders uppdragsgivare finns Bankomat, Collectum, Hjärt-Lungfonden, IVL Svenska Miljöinstitutet, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, Ragn-Sells, Sekab, UC och Visma.

Johanna Look

Byråchef 073-701 96 10

Vi vill bidra till att fler deltar i samhällsdebatten

Pr-byrån grundades år 2000 av två bröder, Henrik och Patrik Westander, den ena fredsaktivist och den andra oljebolagsdirektör. Vi är i dag cirka 40 anställda med olika bakgrund, främst från områden som politik, journalistik, ledarskap, företagande och marknadsföring.

Westander har varje år sedan starten varit ett lönsamt företag. Byråintäkten har de senaste åren ökat med 9 procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 52 miljoner 2019. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.

De senaste tio åren har vi vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Vi vill vinna ännu fler.