Westander byter logga

Westander byter logga

Pr-byrån Westander byter logotyp, uppdaterar sin grafiska profil och lanserar en ny hemsida. Den nya grafiska profilen speglar byråns breda verksamhetsinriktning – kvalificerad rådgivning och ökat samhällsengagemang.

– Vi har utvecklats som byrå. De senaste tio åren har vi breddat vårt pr-erbjudande, fördubblat byråintäkten och etablerat ett av branschens starkaste varumärken. Med den nya grafiska profilen vill vi ännu bättre spegla Westanders breda val av verksamhetsinriktning, säger vd Patrik Westander.

Designbyrån Super Tuesday har tagit fram den nya grafiska profil som möter Westanders målgrupper på hemsidan, i sociala medier, presentationsmaterial och i byråns övriga grafiska material. En vägledande inspiration i arbetet har varit den varma och välkomnande miljön på Westanders kontor i Sthlm 01 i Hammarby Sjöstad, signerad AIX Arkitekter.

– Westander är en mötesplats för samhällsengagerade. Vår grafiska profil ska signalera både engagemang och hög kvalitet. Vi vill att möjliga uppdragsgivare och jobbsökare ska känna igen Westander oavsett i vilket sammanhang de träffar oss, säger Patrik Westander.

Samtidigt lanserar Westander en ny hemsida. Westander.se är en av pr-branschens mest populära hemsidor, med 286 000 unika sidvisningar under 2022. Innovationsbyrån Äventyret har utvecklat den nya hemsidan i nära samarbete med Super Tuesday.

Super Tuesdays arbetsgrupp: Simon Kamras (kundansvarig), Ebba Vålvik, Jesper Klarin och Yashar Niknam.

Äventyrets arbetsgrupp: Samuel Brynolf (kundansvarig), Anna Kilström, Ivar Bergman, Lena Nordström, Magnus Eriksson och Per Arnborg.

Patrik Westander, Westanders vd, 073-687 82 55, patrik@westander.se

Beställ kostnadsfritt enstaka exemplar av Pr-handboken 2024 eller ladda ner den här.

Westander hjälper företag att kommunicera på andra sätt än genom köpt reklamutrymme, ofta med målet att stärka varumärket, bilda opinion och påverka politiska beslut. Bland Westanders uppdragsgivare finns Apotek Hjärtat, Bankomat, Collectum, Cramo, Hjärt-Lungfonden, Jumpyard, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, Nelson Garden, Ragn-Sells, RWE Renewables Sweden, Sobona och Visma.