Johanna Look

Westander väljer Äventyret

Pr-byrån Westander har inlett ett samarbete med den kreativa teknikbyrån Äventyret, tvåfaldig vinnare i kundundersökningen Årets Byrå. Samarbetet handlar om att designa och bygga Westanders nya hemsida.

– Hemsidan är ett viktigt nav i vår kommunikation för att attrahera samhällsengagerade nya kollegor och kunder. Vi valde Äventyret för deras starka kompetenser och engagemang för uppdraget, säger Johanna Look, byråchef på Westander.

Under våren har Westander upphandlat byrå för uppdraget och valet föll på Äventyret. I kundundersökningen Årets Byrå 2023 kom Äventyret på första plats i kategorin Tjänste- och produktdesign.

I arbetet med den nya hemsidan jobbar Äventyret nära design- och reklambyrån Super Tuesday som parallellt tar fram Westanders nya grafiska profil. Den nya hemsidan lanseras i början av hösten.

– Vi ser fram emot att jobba med en av pr-branschens mest populära sajter. Målet är att fräscha upp webbplatsen rejält och ge de många besökarna en bättre användarupplevelse, säger Samuel Brynolf, produktdesigner och kundansvarig på Äventyret.

Äventyrets arbetsgrupp: Samuel Brynolf (produktdesigner), Per Arnborg (fullstack-utvecklare) och Anna Kilström (fullstack-utvecklare).

Westanders arbetsgrupp: Johanna Look (ansvarig), Amanda Hanson Edfeldt, Fredrik Wittbjer och Pysse Westander.

De senaste tio åren har Westander vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Företaget vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar.

Johanna Look, byråchef Westander, 073-701 96 10, johanna.look@westander.se

Beställ kostnadsfritt enstaka exemplar av Pr-handboken 2023 eller ladda ner den här.

Westander hjälper företag att kommunicera på andra sätt än genom köpt reklamutrymme, ofta med målet att stärka varumärket, bilda opinion och påverka politiska beslut. Bland Westanders uppdragsgivare finns Bankomat, Collectum, Hjärt-Lungfonden, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, Nelson Garden, Ragn-Sells, Swecare och Visma.

Johanna Look

Byråchef 073-701 96 10