Jenny Rydén

Westander värvar från Regeringskansliet

Pr-byrån Westander har anställt Jenny Rydén, senast kommunikatör på Regeringskansliet. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressen och Sveriges Television.

– Samhällsengagerade företag kan bidra till att göra världen bättre och jag vill hjälpa dem att nå ut med sina budskap. Det känns väldigt roligt att vara del av en så engagerad och nytänkande arbetsplats som Westander, säger Jenny Rydén.

Jenny Rydén rekryteras till affärsområdet Westander Tankeledarskap. Tidigare har hon arbetat i över tio år som journalist på bland annat Expressen och Sveriges Television. Senast kommer Jenny Rydén från Regeringskansliet, där hon tog fram och genomförde kommunikationsstrategin för Sveriges EU-ordförandeskap i digitala kanaler.

– Jenny Rydén har omfattande erfarenhet av att utveckla digitala strategier för olika plattformar. Hennes gedigna bakgrund som journalist i kombination med kunskaper från Regeringskansliet blir en stor tillgång för våra uppdragsgivare, säger Frida Blom, tf byråchef och affärsområdeschef för Westander Tankeledarskap.

Westander Tankeledarskap hjälper företag att driva branschens eller samhällets utveckling framåt inom ett specifikt område. Tankeledaren blir den naturligt efterfrågade experten och stärker sitt varumärke.

Jenny Rydén, pr-konsult, Westander Tankeledarskap, 070-142 59 60, jenny.ryden@westander.se

Frida Blom, tf byråchef och affärsområdeschef, Westander Tankeledarskap, 070-417 68 61, frida.blom@westander.se

Beställ kostnadsfritt enstaka exemplar av Pr-handboken 2023 eller ladda ner den här.

Westander hjälper företag att kommunicera på andra sätt än genom köpt reklamutrymme, ofta med målet att stärka varumärket, bilda opinion och påverka politiska beslut. Bland Westanders uppdragsgivare finns Bankomat, Collectum, Hjärt-Lungfonden, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, Nelson Garden, Ragn-Sells, Swecare och Visma.

Jenny Rydén

Pr-konsult 070-142 59 60