Jenny Lantz

Westander värvar hållbarhetsstrateg

Pr-byrån Westander har anställt Jenny Lantz, tidigare programledare inom vidareutbildningen på Handelshögskolan i Stockholm och kommunikationskonsult inom hållbarhet. Hon har i många år forskat om organisationsförändring.

– Jag tilltalas av Westanders fokus på att bidra till en positiv samhällsutveckling och den breda och gedigna kompetens som finns på byrån. Nu ser jag fram emot att stötta företag i deras arbete för mer hållbara affärer, säger Jenny Lantz.

Jenny Lantz rekryteras till affärsområdet Westander Hållbarhet. Hon är docent i organisation och ledarskap från Handelshögskolan i Stockholm och har i tio år arbetat som programledare inom skolans vidareutbildning och som kommunikationskonsult inom hållbarhet. Jenny Lantz har skrivit flera böcker om kulturekonomi, bland annat med fokus på modebranschen.

– I dag är det viktigare än någonsin att hållbarhetsstrategin är väl förankrad i organisationen och förstärks genom kommunikation. Jenny Lantz har lång erfarenhet av förändringsarbete i olika branscher och blir en stor tillgång för våra uppdragsgivare, säger Anders Wennerstrand, affärsområdeschef för Westander Hållbarhet.

Westander Hållbarhet hjälper företag att stärka sitt varumärke, arbeta strategiskt med hållbarhetsfrågor och bidra till omställningen till ett hållbart samhälle.

Jenny Lantz, pr-konsult, Westander Hållbarhet, 070-823 35 31, jenny.lantz@westander.se
Anders Wennerstrand, affärsområdeschef, Westander Hållbarhet, 070-858 40 21, anders.wennerstrand@westander.se

Beställ kostnadsfritt enstaka exemplar av Pr-handboken 2023 eller ladda ner den här.

Kategorier

Westander hjälper företag att kommunicera på andra sätt än genom köpt reklamutrymme, ofta med målet att stärka varumärket, bilda opinion och påverka politiska beslut. Bland Westanders uppdragsgivare finns Bankomat, Collectum, Hjärt-Lungfonden, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, Nelson Garden, Ragn-Sells, Swecare och Visma.

Anders Wennerstrand

Affärsområdeschef 070-858 40 21