Nyckelperson från Spotify och Plejmo invald i styrelsen bakom Wide Ideas

Plejmos VD, Ulrika Viklund, är från och med förra veckan en del av Idea2Innovations styrelse. Idea2Innovation är Åreföretaget som tagit fram den molnbaserade applikationen Wide Ideas – för gemensam idéutveckling och innovation.

Ulrika Viklund är nu VD för Plejmo, den digitala filmtjänsten med Sveriges största utbud av filmer, och jobbade tidigare som Director of International Growth på musikstreaming-tjänsten Spotify. Förutom den nya ledamot-posten för Wide Ideas är hon även styrelsemedlem i myAcademy.

- Att få med Ulrika i vårt team känns fantastiskt. Hennes kunskaper och bakgrund dels från den digitala världen, men också från stora internationaliseringar, kommer gynna oss enormt när vi nu förbereder oss för att inta världen med vår applikation, säger Jakob Lindvall som är VD på Idea2Innovation.

- Det känns jättekul att kliva in i styrelsen bakom Wide Ideas, speciellt i den fas bolaget befinner sig nu. Långt ifrån alla bolag använder smarta verktyg och processer för att driva innovation trots att de har innovation högst upp på agendan. Där är man helt unik med sin lösning idag. Jag har jobbat med digitala tjänster nu i ganska många år och det finns många likheter mellan digitala film/musiktjänster och en digital molntjänst kring paketering och processer för skalbarhet och tillväxt. Det här ska bli en spännande resa, säger Ulrika Viklund.

Utöver Ulrika Viklund är det grundaren Åse Angland-Lindvall och styrelseordföranden Per Skyttvall som nu ingår i styrelsen bakom Wide Ideas.

• Företagsinformation

• åre
  • jakob lindvall
  • plejmo
  • spotify
  • ulrika viklund
  • wide ideas
  • idea2innovation

Wide Ideas är en molnbaserad applikation för gemensam idéutveckling och innovation som utvecklats av Idea2Innovation Sweden AB. Bolaget har med sin egenutvecklade teknologi skapat en unik applikation som kombinerar social idéutveckling med kollaborativt beslutsstöd och artificiell intelligens. Huvudkontoret finns i Åre, säljkontor i Stockholm, Norrköping och Göteborg. Wide Ideas är idag marknadsledande i Sverige och har användare över hela världen.