Mediekompaniet väljer Widespace för sin satsning på mobilannonser

Nu inleder Widespace och Mediekompaniet ett samarbete som innebär att Mediekompaniet med hjälp av Widespace teknik kan satsa på mobila premiumannonser. Mediekompaniet representerar drygt 40-talet lokala dagstidningars mobilsajter och appar.

Ett ännu starkare erbjudande

Med den här lösningen kan mediehusen öka sina annonsintäkter och få flyt i försäljningen, genom att kunna erbjuda en attraktivare produkt. För varumärken som förväntar sig kvalitativa annonsformat, innebär det att de kan få förbättrade kampanjeffekter då de nu kan styra sina kampanjer i starkt lokalt förankrade medier.

Samtidigt får lokala aktörer tillgång till bättre annonsformat för sin lokala annonsering när Mediekompaniet och varje enskild tidning kan sälja det absolut senaste inom mobil-annonsering.

En stark lokal närvaro öppnar upp för nya möjligheter att dra nytta av händelser som exempelvis festivaler och sportevenemang för annonsörer.

Mediekompaniet ägs av Sveriges lokala mediehus och är ett säljbolag med ett stort lokalt utbud av dagstidningar.

Se listan här:

Mediekompaniets pressmeddelande: