Widrikssons expanderar och förstärker organisationen ytterligare

Widrikssons Åkeri förstärker sin organisation genom rekryteringen av Martin Lejontand som CFO. Rekryteringen är en del i den expansionsfas som företaget befinner sig i för närvarande.

Martin Lejontand har arbetat i ett flertal befattningar inom verksamhetsstyrning och ekonomi, senast på Recipharm där han var controller på Stockholmsbolaget med övergripande ansvar för ekonomistyrningen.

- Vi är väldigt glada över att kunna rekrytera Martin Lejontand till Widrikssons. Martins breda kompetens inom såväl redovisning som ekonomistyrning samt erfarenhet av stora förbättringsprojekt blir en stor tillgång i vår fortsatta utveckling, säger Johan Nyblom, VD för Widrikssons Åkeri.

- Widrikssons är ett spännande bolag med höga ambitioner och som ligger i framkant både när det gäller både teknologi och hållbara transporter, något som jag är stolt över att få bli en del av. Jag ser fram emot att få ta ett helhetsgrepp och bidra med mina erfarenheter, säger Martin Lejontand.

Martin tillträder den 3 december och kommer ingå i företagets ledningsgrupp.

Anställningen är ett ytterligare led i företagets arbete att förstärka företagsledningen och genomföra en långsiktig och kontrollerad expansion.

För mer information kontakta gärna:
Christel Grip, Hållbarhets- & Kommunikationschef på Widrikssons
E-post: christel.grip@widrik.se

Regioner

Widrikssons Åkeri AB är ett distributionsföretag med verksamhet i Stockholm och Göteborg som fokuserar på last mile-distribution. Genom att kombinera mångårig erfarenhet och hållbarhetsfokus med ny teknik har Widrikssons en tydlig tillväxtstrategi/tillväxtambition. Widrikssons Åkeri AB omsätter ca 130 MSEK och har en vagnpark på omkring 100 fordon som samtliga körs på fossilfria bränslen.

Christel Grip

Presskontakt Hållbarhets- och Kommunikationschef 0858892917

Vi erbjuder hållbara transportlösningar

Widriksson Logistik är ett ledande företag inom last mile-logistik i Stockholm och Göteborg. Företaget erbjuder skräddarsydda logistiklösningar med fokus på hållbarhet och har även ett eget affärsområde för utveckling av innovativa techlösningar. Varje dag hanteras tusentals tidskänsliga leveranser i storstadsområden, med krav på temperaturhållning och varsam hantering. Samtliga fordon körs på fossilfria bränslen såsom el, biogas och HVO. Sedan 2021 är Widriksson en del av Tempcon Group. För mer information besök widrik.se.

Widriksson Logistik AB
Västberga Allé 61