Widrikssons satsar på kundunik distribution

Per den 1 juni överlåter Widrikssons Åkeri uppdraget som transportör för DHL till LogistIT AB. Verksamheten får därmed möjlighet till ökat fokus för segmenten näthandel, samordnad varudistribution samt återvinning.

Personalen som arbetat med kunduppdraget samt tillhörande fordon följer med i överlåtelsen och fortsätter leverera tjänster för DHL.

– Överlämnandet av DHL-uppdraget ska tydliggöra Widrikssons framtida riktning där expansion tillsammans med kund står i centrum. För oss är det viktigt att ha en nära relation till kunden för att kunna utveckla ett bra samarbete, säger vVD Foed Meliane.

Enbart under 2015 ökade e-handel för livsmedel i Sverige med 40 %, vilket hade inverkan på Widrikssons och en fortsatt ökning under 2016 förutspås. Även projektet Samordnad varudistribution fortsätter att expandera när fler leverantörer ansluter.

Kontakt:
Foed Meliane