Lunds parkeringsbolag flyttar in i Sockerbiten

Lunds parkeringsbolag flyttar in i Sockerbiten

Den 1 november 2019 flyttar LKP hela sitt huvudkontor och kundmottagning från nuvarande lokaler vid Kattesund till Sockerbiten.

- Vi är mycket glada att kunna välkomna LKP till Sockerbiten. Här får de fina ytor för personalen med moderna kontor, bra mötes- och konferensmöjligheter och generösa ytor för paus och återhämtning. Och besökare får en egen, lättillgänglig ingång direkt vid Kung Oskars bro, berättar Henrik Strelert, förvaltare på Wihlborgs.

- Vi ser fram emot att flytta in i de nya centrala lokalerna som vi får möjlighet att anpassa för våra behov. Samarbetet med Wihlborgs har löpt smidigt och vårt nya kontor kommer att bli en framgångsfaktor när vi nu expanderar kraftfullt, säger Paul Myllenberg, vd för LKP.

Om Sockerbiten

Kontorshuset Sockerbiten byggs på Sockerbruksområdet, strax norr om Wihlborgs senaste kontorsprojekt Posthornet. Fastigheten har ett lättillgängligt kommunikationsläge, ett par minuters promenad från Lund C och med bra tillgänglighet även för bilburna besökare. Sockerbiten certifieras enligt Miljöbyggnad Guld.

Läs mer på www.wihlborgs.se/sockerbiten