Søren Kempf Holm har en gedigen erfarenhet från fastighetsbranschen

Søren Kempf Holm ny direktör för Wihlborgs A/S

Søren Kempf Holm tillträder den 1 oktober som direktör för Wihlborgs danska dotterbolag Wihlborgs A/S. Han efterträder Peter Ildal Nielsen som varit direktör för verksamheten i 25 år.

Søren Kempf Holm har en gedigen erfarenhet från fastighetsbranschen, bland annat som direktör för Topdanmark Ejendomme och TK Development. Senast kommer han från en roll som Associated Partner för det nordtyska fastighetsbolaget Robert C. Spies, där han arbetade med utvecklingen av verksamhetens aktiviteter på den danska fastighetsmarknaden.

- Søren Kempf Holm är med sin breda erfarenhet av affärs- och projektutveckling, och av att arbeta med fastigheter i hela värdekedjan, helt rätt person att leda vår fortsatta tillväxt i Danmark. Vi önskar honom varmt välkommen, säger Ulrika Hallengren, VD för Wihlborgs.

- Under Peters ledelse er Wihlborgs i Danmark etableret med en stærk organisation, nogle meget attraktive lejeprodukter og på et fundament af gode og sunde værdier. Jeg har meget stor respekt for dette arbejde, som jeg ser frem til at føre videre og dermed bidrage til at Wihlborgs udvider sin i forvejen solide position i Øresundsregionen, säger Søren Kempf Holm.

Peter Ildal Nielsen har valt att sluta efter 25 års trogen tjänst i bolaget.

- Peter Ildal Nielsen har sedan 1996 byggt upp den danska verksamheten till det professionella fastighetsföretag det är idag. Det är en framgångsrik affärsverksamhet med 125 engagerade medarbetare och 800 kunder, vilket ger goda förutsättningar för fortsatt tillväxt. Peters tillväxtfokus och uthållighet kombinerat med förmågan att alltid fokusera på ’den gode oplevelse’, och att omsätta idéer till konkreta erbjudanden till våra kunder, är jag djupt imponerad av och tacksam för, säger Ulrika Hallengren.