Magnus Lambertsson

​Wihlborgs anställer ny regionchef i Helsingborg

Wihlborgs har rekryterat Magnus Lambertsson till tjänsten som ny regionchef i Helsingborg. Magnus har bred erfarenhet från fastighetsbranschen med fokus på både försäljning och förvaltning.

Magnus Lambertsson efterträder Thomas Bråhagen som går i pension efter nästan 30 år på Wihlborgs. Närmast kommer Magnus från Skanska Nya Hem där han idag har en roll som försäljnings- och marknadschef och tidigare haft andra liknande roller.

- Helsingborg är en stad i stark utveckling där Wihlborgs är den största kommersiella fastighetsägaren. Vi har ett antal pågående och kommande utvecklingsprojekt som är viktiga för både Wihlborgs och staden, med nybyggnationen av Prisma och omvandlingen av Helsingborg C som de största just nu. Jag är övertygad om att Magnus är mycket väl lämpad att fortsätta driva vår fina utveckling i Helsingborg där Thomas Bråhagen under många år varit en nyckelperson, säger Ulrika Hallengren, vd för Wihlborgs.

- Jag ser jag fram emot att få jobba med Wihlborgs som ju är en av de ledande lokala samhällsaktörerna i Helsingborg. Som boende i Helsingborg har jag mitt hjärta här vilket gör det extra roligt att få vara med och bidra till stadens utveckling. Wihlborgs har ett tydligt fokus på sina kunder, medarbetare och hållbarhetsfrågan, vilket jag ser som bra mix för att fortsätta den framgångsrika resa som bolaget gjort de senaste åren, säger Magnus Lambertsson.

Magnus Lambertsson tillträder tjänsten som regionchef i Helsingborg den 1 april 2020.

Wihlborgs Fastigheter AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Ulrika Hallengren, vd, 040-690 57 95
Magnus Lambertsson, 0722-32 99 73

Wihlborgs erbjuder kommersiella lokaler till företag och organisationer i Öresundsregionen. Våra verksamheter finns i Malmö, Lund, Helsingborg och Köpenhamn och är marknadsledande i de tre svenska städerna. Våra kunder är såväl offentliga verksamheter som privata företag och fastighetsbeståndet består av kontors- och butikslokaler, industri- och lagerlokaler samt mark för framtida projekt. Vi är även med och skapar förutsättningar för att näringslivet i regionen ska utvecklas positivt.