Wihlborgs hyr ut 3 300 kvm till Region Skåne i Malmö

Wihlborgs hyr ut 3 300 kvm till Region Skåne i Malmö

Wihlborgs har tecknat ett åttaårigt avtal med Region Skåne som samlokaliserar Hjälpmedelsverksamheten till fastigheten Sufflören 4 i Hyllie. Fastigheten, som förvärvades för ett drygt år sedan med hög vakans, är därmed fullt uthyrd.

Hjälpmedelsverksamheten inom Region Skåne har idag flera enheter, bl.a. i Staffanstorp och på Medeon i Malmö, men samlokaliserar nu till Axel Danielssons väg i Hyllie. Lokalerna kommer att renoveras och anpassas för lager, verkstad, rekonditionering och anpassning av hjälpmedel samt ytor för kontor och personal. Fastighetens läge gör att verksamheten är tillgänglig med allmänna kommunikationer och färdtjänst, men även andra transportslag. Inflyttning äger rum våren 2025.

När fastigheten förvärvades i december 2022 var vakansen 63 procent. I och med uthyrningen till Region Skåne är fastigheten fullt uthyrd.

- Denna fastighet har blivit ett bra tillskott i ett område där vi redan är etablerade och ser goda utvecklingsmöjligheter. Det är glädjande att vi nu kan ge Hjälpmedelsverksamheten ändamålsenliga lokaler med bra tillgänglighet och goda kommunikationer, säger Ulrika Hallengren, vd för Wihlborgs.

Peter Olsson

Regionchef Malmö 040-690 57 62