Wihlborgs investerar för Securitas i Malmö

Wihlborgs investerar för Securitas i Malmö

Säkerhetsföretaget Securitas utökar och förlänger befintligt hyresavtal i fastigheten Rosengård 130:403 i Jägersro med ytterligare tio år.

Det nya avtalet omfattar 5 300 kvm och nu ska lokalerna delvis byggas om och moderniseras.

Fastigheten Rosengård 130:403 ligger på Agnesfridsvägen med goda kollektivtrafikförbindelser och närhet till yttre och inre ringleden, samt E65. Precis intill kommer en helt ny stadsdel, nya Jägersro, att växa fram med boende och verksamheter.

- Vi är mycket nöjda med den lyhördhet Wihlborgs haft i processen för att kunna möta våra behov och utformning av lokalerna. De senaste 10 åren har Securitas utvecklat sina tjänster och erbjudanden enormt inom brand, teknik, parkering och digitala produkter och vi har därför behövt såväl anpassade som framtidssäkrade lokaler för att vi ska fortsätta kunna utveckla vår verksamhet men även att man anpassat lokalerna ur ett miljö- och hållbarhetsperspektiv, vilket självklart är viktigt för oss. Wihlborgs har varit såväl professionella och lyhörda sett till våra behov, något som därför varit avgörande i valet av fastighetsleverantör, säger Adil Jusic, Fastighetschef, Securitas Sverige AB.

- Jag är verkligen glad för förnyat förtroende från Securitas och att de vill fortsätta att utveckla sin verksamhet i Jägersro. Det är ett växande område med en mix av företag och branscher och spännande framtidsplaner, säger Ulrika Hallengren, vd för Wihlborgs.

Peter Olsson

Regionchef Malmö 040-690 57 62