Fredrik Schöld ny CFO

Vi är stolta att meddela att Fredrik Schöld har blivit tillsatt som CFO för Willis AB, del av Willis Towers Watson i Sverige och Finland. Fredrik tar över ansvaret efter Åsa Ekvardt, som lämnar Willis Towers Watson, och kommer att förvalta den fina tradition som hon har byggt upp under sina 14 år som CFO för tidigare Willis i Sverige.

Fredrik har arbetat på Willis Towers Watson sedan tre år och har i sin senaste roll ansvarat för Account Management teamet inom Risk Solutions. Fredrik har en bakgrund inom Finance and Business Control i bland annat försäkringsindustrin.

Johan Forsgård, Ansvarig för Willis Towers Watson i Sverige och Finland, kommenterar: ”Jag är mycket glad att vi kan tillsätta denna roll genom internrekrytering och jag ser fram emot att samarbeta med Fredrik i hans nya roll. Hans tidigare erfarenhet och tydliga förståelse för vår affärsmodell gör honom väl lämpad att ta sig an det nya ansvaret som CFO för Willis Towers Watson i Sverige och Finland.”

Eva-Marie Sjömark, ekonomichef för Towers Watson AB, del av Willis Towers Watson behåller sin roll och kommer att ha ett nära samarbete med Fredrik och hans team.

Johan Forsgård
Mail: johan.forsgard@willistowerswatson.com

• Finans

Willis Towers Watson är ett ledande globalt försäkringsförmedlings-, teknik- och konsultbolag.

Med rötter tillbaka till 1828 verkar Willis Towers Watson idag på samtliga kontinenter med mer än 39 000 anställda i 120 länder. Vi utformar och levererar råd och tekniklösningar som optimerar hantering av kapital, sak- och personrelaterade risker, anställningsförmåner, belöning och övrigt humankapital. Vi har erfarenhet från alla branschsegment och verksamhetsområden – över hela världen.

I Sverige inleddes verksamheten 1979 och idag är vi en av landets ledande rådgivare inom ersättningsrelaterade områden, pensioner och vidare förmåner, aktuariella tjänster (liv och sak), samt risk- och försäkringsförmedling inom sakförsäkringsområdet. Verksamheten finns på fyra orter – Stockholm (huvudkontor), Göteborg, Malmö och Karlstad - med totalt ca 185 medarbetare.

Willis Towers Watson är dessutom tillsammans med Max Matthiessen, Nordens ledande liv- och sakförsäkringsförmedlare. Välkommen att läsa mer på www.willistowerswatson.com