Unga entreprenörer i Stockholm inviger nyrenoverade lokaler

Fotograf: Tobias Björkgren

Entreprenörskyrkan i Stockholm är en mötesplats för kreativt, innovativt och hållbart företagande. Här sitter entreprenörer som brinner för sina affärsidéer, som konkret visar hur företagande är ett sätt att bidra till positiv samhällsförändring och som vill nätverka samt samarbeta med andra entreprenörer.

Man vill även öppna upp entreprenörsskapsvärlden, visa att det inte behöver vara krångligt. Bjuda in studenter, organisationer och politiker. Ordna seminarier och mentorsprogram. Visa att entreprenörskap är möjligt för så många fler än de som redan gör det.

"Vi som sitter här är inga supermänniskor, det handlar mest om att våga." -säger Jesper Lindmarker, en av grundarna till Entreprenörskyrkan AB som även driver företaget Green Cup som har satsat på ekologiska alternativ av kaffemuggar.

I lokalerna hittar man även bröllops- och modefotograf Louise Pettersson med sitt företag Wilma Photo Group. Louise har i samband av de nyrenoverade lokalerna invigning av sitt kontor nästa vecka under designveckan. Samtidigt kommer en grupp inredare & designers från gruppen Form Us With Love ställa ut i lokalerna.

Louise ser fram emot veckan och uppmuntrar genom invigningen andra unga människor att satsa. "Jag vill sprida glädjen det ger av att arbeta med någonting man brinner för och tycker om att göra. Invigningen är främst för kunder och speciellt inbjudna, men kommer innehålla allt från inspiration i form av bildspel till premiär av en videoserie om livet som fotograf."

• innovativa ideer
  • idungatan
  • louise pettersson
  • jesper lindmarker