Succén fortsätter - Nytt toppbetyg för Periquita Reserva!

Succén fortsätter - Nytt toppbetyg för Periquita Reserva!

Portugisiska rödvinet Periquita Reserva har blivit en succé hos vinälskare inte bara i Sverige utan världen över. Och vinkritikerna sparar inte på berömmet! Senaste lovorden kommer från ansedda amerikanska vintidningen Wine Enthusiast som delar ut toppbetyget 90 poäng och hedersbetygelsen ”Editor´s Choice”!

Periquita har varit en favorit hos svenska folket i årtionden och när prestigevarianten Periquita Reserva kom för några år sedan gjorde den succé direkt. Utmärkelserna och de höga betygen har duggat tätt och visat att Periquita Reserva är ett av de särklassigt mest prisvärda rödvinerna på Systembolaget, både på flaska och i box.

Att ett vin i den här prisklassen får 90 poäng är mycket ovanligt. Så här motiverar Wine Enthusiast sitt toppbetyg: ”Det här är ett fint integrerat, rikt vin med oklanderlig balans mellan torra tanniner och saftiga bärtoner. Detta är ett elegant vin”!

Periquita Reserva är ett generöst vin med lätt kryddighet och inslag av mörka fat, bär, plommon, rostade fat och viol. Smaken är rik och harmonisk med fin fruktighet och toner av mörka bär, plommon, rostade fat, mörk choklad och kryddor.

Periquita Reserva passar utmärkt till rätter av nötkött, grytor, grillat och ostar med lite smak.

Nr 2560 Periquita Reserva 2013, 75 cl, 89 kr

Nr 2560 Periquita Reserva 2013, BiB 300 cl, 249 kr