Succérosén åter i lager!

Succérosén åter i lager!

Nog för att vinet är fantastiskt men inte kunde vi ana att Les Fumées Blanches Rosé skulle bli en sådan storsäljare som den blev! Både flaskan och boxen är nu äntligen tillbaka i lager - lagom till det stundande högtrycket!

Les Fumées Blanches Rosé på generös 3000 ml-box finns i Systembolagets beställningssortiment och kan beställas här. Boxen kostar 212 kr och har artikelnummer 75958. Flaskan finns redan i Systembolagets ordinarie sortiment, kostar 75 kr och har artikelnummer 22138, fråga efter den i din butik eller se efter i vilka butiker vinet finns här.

"En fullträff, särskilt i beställningssortimentets boxversion!"
- så skrev Bent-Göran   Kronstam i Allt om Vin om Les Fumées Blanches Rosé och gav både boxen och   flaskan betyget FYND! (Allt om Vin 2012). Även DN tycker att vinet är ett   FYND! (DN 2012) och vi på The Wineagency kan inte annat än att hålla med!

Översatt till svenska betyder namnet Les Fumées Blanches den vita dimman och syftar på den dimma som varje morgon ligger tät över vingårdarna. Dimman kyler ner druvorna och ger vinet den fräschör som kännetecknar både Les Fumeés Blanches vitt och rosé.

Detta härligt somriga rosévin är gjort på 50% Merlot och 50% Cabernet Sauvignon. Druvorna samsas väl i både flaskan och boxen, och ger ett friskt, och fräscht vin med doft och smak av skogshallon, blodgrape och smultron!

Les Fumées Blanches Rosé passar till såväl till den lätta sommarmaten, fräscha sallader eller bara som ett härligt sällskapsvin.

För frågor och ytterligare information hänvisar vi till:
Moa Karlsson på tel: 08-545 81 976 e-post: moa@thewineagency.se

Besök oss gärna på www.thewineagency.se