Världs premiär från ALLEGRINI

Världs premiär från ALLEGRINI

Var först med att prova Allegrinis Valpolicellabox!

Efter nästan två års utveckling lanserar vi nu en 3 liters premiumbox från den italienska kvalitetsproducentenAllegrini - bl a kända för sin Amarone i världsklass.

På Allegrini värdesätter man sitt varumärke och sin position som en av italiens absoluta topproducenterså när idén till en Valpolicella på box lyftes för lite drygt två år sedan var det inte många i organisationensom var övertygade. Efter många turer kom man slutligen fram till att det var värt ett försök på just densvenska marknaden, på ett villkor - kvalitén på vinet måste hålla toppklass. Sagt och gjort är vi nu i hamn ochär därför väldigt nyfikna på vad du tycker om resultatet. I boxen har Allegrini samlat all sin erfarenhet av attproducera Valpolicella med karaktär. Fruktig med tydlig och balanserad syra, kryddig doft och rik smak medinslag av mörka bär, choklad och örter. Vinet är producerat av 70% Corvina Veronese, 25% Rondinella och5% Oseleta - en typisk ambassadör för Veneto!

Träffa Marilisa Allegrini på Det Goda Köket!

Marilisa Allegrini leder idag arbetet med att utveckla familjeföretaget tillsammans med sin bror Franco ochden framlidne brodern Walters dotter Silvia. Hon är en av vinvärldens intressantaste personligheter med enunik känsla för det italienska vinarvet. Passa på att träffa henne på Det Goda Köket 12-14 november.

Allegrini
Valpolicella 2009