Årets glögg passar även dig som är vegan!

Goder Aftonglöggen är inte bara ekologisk - den är även veganvänlig! Inga animaliska produkter har använts i framställningen av vare sig vin, socker, kryddor eller färdig glögg - något som gör Goder Aftonglögg till en av få aktörer på marknaden som kan erbjuda glögg som passar även för veganer.

Vår Goder Aftonglögg är omsorgsfullt kryddad med finaste kanelstång, kardemummakapsel, doftande kryddnejlika, ingefära och pomerans. Alla fyra glöggarna är ekologiska, gjorda av ekologiskt vin, ekologiskt socker samt naturliga kryddor och aromer.

- Inga konstigheter eller udda smaksättningar, bara gedigen kvalitet och klassiska glöggsmaker rätt igenom, säger Magnus Eklöf, produktchef på Wineworld. Att göra glöggen ekologisk kändes självklar för oss, till detta har vi har valt att skapa lekfulla, individuella etiketter för varje glögg med klassiska julmotiv som ger den rätta julkänslan.

Du hittar alla Goder Aftonglöggarna på Systembolaget

• veganskt