Inga festivaler i sommar!

"festivalandet är ett passerat stadium, det är omodernt och ger inte publiken tillräckliga upplevelser" "festivaler är bara bra för lata artister" , säger Erik Winqvist i en bloggintervju. Denna sommar tänker han inte sjunga på festivaler.

Bakom beslutet ligger förändringarna på musikmarknaden. "Nu är det de inre upplevelsen som är framtiden, artisterna måste skapa program som river tag i publiken. Vi måste komma nära dem. Då duger inte festivaler och imponeringskonserter", fortsätter han.

Erik Winqvist slog igenom när han började tolka Ted Gärdestad tillsammans med Simon Forsman. På torsdag har han premiär på en "diskussionsföreställning" som heter Vadå Synd! OLOF BUCKARD leder den efterföljande diskussionen. I vår har han premiär på "Kärlek med andra ord", Mosebacke är scenen. Han reser också över landet med ett föredrag om Lycka. "Mission år 2008 handlar inte om Jesus och Mohammeds underbara sagor, det handlar om att hjälpa människor att välja rätt attityder och handlingssätt. Mina förställningar och föredrag är först och främst konst, och för att det ska bli bra konst ska man ha något att berätta, publiksvaret visar att jag har det"

Ytterligare information och kontakt:

erik@winkir.se

www.myspace.com/erikwinqvist