Göteborg – Nu kan du få Wolt så lätt

Göteborg – Nu kan du få Wolt så lätt

Äntligen är det dags för göteborgarna att ta del av Wolts smidiga leveranstjänst av mat och varor från lokala restauranger och butiker. I samband med lanseringen öppnar Wolt en telefonlinje för den som behöver inspiration till sin beställning. På telefonnummer 010-138 92 22 kan du få råd dygnet runt under lanseringsveckan – med allt ifrån pizzaval till bastuinspiration.

Den finska leveransplattformen Wolt har funnits i Sverige sedan 2016. Efter flera lyckade lanseringar runt om i landet har det äntligen blivit dags för Göteborg. Hundratals av de bästa lokala restaurangerna och butikerna har anslutit sig till plattformen som erbjuder leverans direkt till dörren inom 30 minuter. Bland annat kan göteborgarna handla mat från The Barn eller The Elephant, fika från Dahls bageri, inredning från Søstrene Grene eller hudvård från Lush via Wolt.

– Vi har tittat på Göteborg sedan starten i Sverige och nu var det rätt läge för expansion. Vi ser ett stort tryck på Wolts tjänster och efterfrågan på att kunna beställa hem från lokala restauranger och butiker har aldrig tidigare varit större än nu. Vi fortsätter resan mot vårt mål att underlätta människors vardag, utöka möjligheterna för det lokala näringslivet och samtidigt bidra till att skapa nya arbetstillfällen, säger Carl Zetterqvist, vd för Wolt Sverige.

För första gången väljer Wolt en ny marknadsföringsstrategi i samband med expansionen till västkusten. Genom en nylanserad telefonlinje kan lokalborna få hjälp med vad de ska beställa från plattformen. Är du hangry och har svårt för att veta vad du kan få hem snabbast? Ingen fara – Wolts telefonlinje håller öppet dygnet runt och hjälper till med både middagsval och göteborgsskämt, på finlandssvenska såklart.

Om Woltlinjen: Woltlinjen är till för dig som har beslutsångest och inte vet vad du ska beställa från Wolt. Genom att ringa 010-138 92 22 kan du få tips om vad du ska äta eller om du behöver något annat. Linjen är öppen dygnet runt under den första lanseringsveckan. Kostnaden för att ringa Woltlinjen är samma som för ett vanligt telefonsamtal.

Wolt är en leveransplattform som gör det otroligt enkelt att upptäcka och få den godaste maten och de bästa produkterna levererade från lokala restauranger och butiker direkt till ditt hem eller kontor. Wolt samarbetar med över 65 000 restaurang- och handelspartners samt med över 135 000 kurirpartners i 23 länder och mer än 250 städer. Wolt grundades i Helsingfors, Finland 2014 och har idag över 6000 anställda och leds av dess grundare och VD Miki Kuusi.

Wolt är ett Helsingforsbaserat techföretag som gör det otroligt enkelt att upptäcka och få den godaste maten samt de bästa produkterna levererade från lokala restauranger och butiker direkt till dig. För att möjliggöra detta utvecklar Wolt ett stort utbud av tekniska lösningar inom lokal logistik, betalning och detaljhandel samt driver sina egna livsmedelsbutiker under varumärket Wolt Market. Wolt grundades 2014 och gick samman med DoorDash 2022. DoorDash är verksamma i 31 länder idag, varav 27 är med Wolts produkter och varumärke. Wolt lanserades i Sverige 2016 och finns idag i 21 svenska städer – från Umeå i norr till Malmö i söder.