Kebabpizzan ett självklart val på nyårsdagen

Kebabpizzan ett självklart val på nyårsdagen

Nyårsdagen är runt hörnet, en av de mest populära dagarna på året att beställa hem mat, där pizzan blivit en storfavorit hos svenskarna. På nyårsdagen 2022 var kebabpizzan den absolut mest populära pizzan visar siffror från Wolt, förutom i tre städer som gick mot strömmen.

Med nära på samma status som sillen på julbordet har pizzan på nyårsdagen kommit att bli ett måste för svensken. Allt fler beställer hem mat och en solklar favorit är pizza, enligt färsk statistik från Wolt. I de flesta städer Wolt undersökt var Kebabpizzan en favorit, förutom i Karlstad, Stockholm och Sundsvall, där Vesuvio och Margherita vann invånarnas hjärtan.

- Nyårsdagen är den dagen på året då flest beställer hem mat från Wolt. Det är roligt att en så gammal favorit som kebabpizzan, vilken uppfanns redan på 80-talet, fortfarande vinner så många svenska hjärtan. säger Richard Lindeen, Operations Manager på Wolt i Sverige.

Med flera hundra pizzarestauranger knutna till sin plattform erbjuder Wolt något för alla. Under senaste nyårsdagen var det fortfarande klassikern och köttalternativ som dominerade topplistorna, men mycket kan hända på ett år, kanske blir 2023 året för de gröna alternativen?

De mest populära pizzorna beställda från Wolt på nyårsdagen 2022 var:

Gävle

Uppsala

Örebro
                          3. Hawaii

Wolt är ett Helsingforsbaserat techföretag som gör det otroligt enkelt att upptäcka och få den godaste maten samt de bästa produkterna levererade från lokala restauranger och butiker direkt till dig. Wolts uppdrag är att göra städer till bättre ställen för både kunder, lokala restauranger, butiker, samt kurirpartners. Wolts plattform gör det enkelt för kunder att beställa vad de behöver från en app, för det lokala näringslivet att öka sin försäljning samt för kurirpartners att tjäna pengar flexibelt. För att möjliggöra detta utvecklar Wolt ett stort utbud av tekniska lösningar inom lokal logistik, betalning och detaljhandel samt driver sina egna livsmedelsbutiker under varumärket Wolt Market. Wolt grundades 2014 och gick samman med DoorDash 2022. DoorDash är verksamma i 27 länder idag, varav 23 är med Wolts produkter och varumärke.

Wolt är ett Helsingforsbaserat techföretag som gör det otroligt enkelt att upptäcka och få den godaste maten samt de bästa produkterna levererade från lokala restauranger och butiker direkt till dig. För att möjliggöra detta utvecklar Wolt ett stort utbud av tekniska lösningar inom lokal logistik, betalning och detaljhandel samt driver sina egna livsmedelsbutiker under varumärket Wolt Market. Wolt grundades 2014 och gick samman med DoorDash 2022. DoorDash är verksamma i 31 länder idag, varav 27 är med Wolts produkter och varumärke. Wolt lanserades i Sverige 2016 och finns idag i 21 svenska städer – från Umeå i norr till Malmö i söder.