Wolt lanseras i Helsingborg – flera lokala favoriter har redan anslutit sig till plattformen

Den 22 september är det dags. Wolts intåg i Helsingborg ser till att avståndet mellan hungriga gäster och stadens sprudlande matscen nu försvinner. Samtidigt lanseras den hyllade prenumerationstjänsten Wolt+.

Sedan tidigare finns Wolt i 16 städer runtom i Sverige, från Umeå i norr till Malmö i söder. Nu kommer även helsingborgarna kunna ta del av flexibla och snabba leveranser från stadens lokala restauranger och butiker. Centralt belägna favoriter som Doori, Amadeus, och Holy Greens, samt populära Zushi är några av restaurangerna som redan har anslutit sig till plattformen.

– Vi har sedan länge identifierat Helsingborg som en stad med brett utbud av spännande restauranger och intressanta butiker. Därför känns både tid och plats helt rätt. Målet är att underlätta för människor i vardagen, genom att erbjuda en mer flexibel tillgång till det lokala näringslivet och samtidigt bidra med arbetstillfällen, säger Johan Grönvall, vd för Wolt Sverige.

Samtidigt lanseras den hyllade prenumerationstjänsten Wolt+, som tidigare bara varit tillgänglig i Stockholm. Tjänsten erbjuder obegränsade leveranser från de aktörer som är knutna till plattformen och befinner sig inom en två kilometers radie från dig. Kort sagt, noll leveransavgifter och ingen bindningstid. Det fasta priset om 99 kronor per månad innebär att du börjar spara in pengar redan efter ett par beställningar. Du kan avsluta prenumerationen när som helst och Wolt bjuder på de 30 första dagarna.

Wolt+
Pris: 99 SEK per månad med de 30 första dagarna gratis
Bindningstid: Ingen bindningstid
Vart: Helsingborg
Maximalt avstånd från restauranger och butiker: 2 kilometer
Minimum order: 140 SEK hos restauranger och butiker, 250 SEK hos livsmedelsaffärer

Om Wolt:
Wolt är ett Helsingforsbaserat techföretag som gör det otroligt enkelt att upptäcka och få den godaste maten samt de bästa produkterna levererade från lokala restauranger och butiker direkt till dig. Wolts uppdrag är att göra städer till bättre ställen för både kunder, lokala restauranger, butiker, samt kurirpartners. Wolts plattform gör det enkelt för kunder att beställa vad de behöver från en app, för det lokala näringslivet att öka sin försäljning samt för kurirpartners att tjäna pengar flexibelt. För att möjliggöra detta utvecklar Wolt ett stort utbud av tekniska lösningar inom lokal logistik, betalning och detaljhandel samt driver sina egna livsmedelsbutiker under varumärket Wolt Market. Wolt grundades 2014 och gick samman med DoorDash 2022. DoorDash är verksamma i 27 länder idag, varav 23 är med Wolts produkter och varumärke.