Skattedagar från Wolters Kluwer 2018 - 2019

Att vara fullständigt uppdaterad är en grundförutsättning för alla som arbetar med skatter. Därför låter vi våra uppskattade föreläsare informera och inspirera i ämnet under en fullspäckad heldag.

På en skattedag får du senaste nytt inom företags- och personbeskattning. Under en fullmatad dag analyserar vi nyheter, förändringar, förslag och beslut avseende både år 2018 och 2019. Du får också råd och tips.

Sammantaget är detta viktiga kunskaper att ha som stöd i ambitionen att vara en allt bättre konsult eller företagare.

NYHET - Skattedag, halvdag

För delägare i ett fåmansföretag eller konsulter med kunder som är fåmansföretagare finns nu en möjlighet att under en halvdag fördjupa sig i frågor som berör just dessa personer. De så kallade 3:12-reglerna är komplexa och det finns dessutom flera angränsande regelverk som är viktiga att vara insatt i för den här gruppen. Vi tittar både på nyheter och rättsfall på området, samt fördjupar oss i kringliggande frågeställningar, både för delägarna och för företaget.

Turnén är satt för kommande säsong. Nya orter i år är Borlänge, Skellefteå och Norrköping.

Läs mer här