Succé för Move On – det nya eventet för redovisnings- och revisionsbranschen

I torsdags den 19 oktober genomförde Wolters Kluwer Tax & Accounting tillsammans med Fortnox ett gemensamt event speciellt för svenska redovisnings- och revisionsbyråer för att inspirera och informera i tider av förändring. Move On ägde rum på Södra Teatern i Stockholm i strålande solsken.

Moderator för dagen var komikern och “infotainern” Jesper Rönndahl som också delade med sig av sina tankar ur sin bok “Framtiden – en illustrerad guide”.

Claudia Olsson - Teknologstjärna som utnämnts till Årets Ledare i Sverige, talade bland annat om exponentiell utveckling och vikten av att odla ett digitalt mindset.

Gustaf Josefsson - En av Sveriges mest anlitade trendspanare, talade också om trender och teknologi, men fokuserade mer på människor och organisationer.

Intresset var stort när innovatören André Kwakernaat, Director of Business Innovation hos Wolters Kluwer Tax & Accounting Europe och grundare av en av Europas första molnbaserade redovisningslösning, tillsammans med sin kollega Richard Pearson med hjälp av virtual reality visade de senaste tankarna och lösningarna från Wolters Kluwer Tax & Accountings europeiska ”iLab”.

Björn Candler, Wolters Kluwer och Camilla Skoog, Fortnox berättade om framtidssäkrade lösningar i molnet som ökar produktiviteten och som skapar enklare åtkomst och lagring med hjälp av Fortnox’s redovisningsprodukter och Wolters Kluwers molnbaserade plattform för Bokslut och Skatt, Capego.

– Med stora förändringar inom både teknik och lagstiftning står den svenska redovisnings- och revisionsbranschen mitt i en historisk omvandling. Vi vill därför beskriva hur vi, tillsammans med Fortnox adresserar den snabba utveckling som berör den svenska byråmarknaden och dess kunder, säger Katarina Thörnqvist, affärsområdeschef Tax & Accounting Scandinavia.

Bilder och mer information om eventet finns i relaterat material.

Ytterligare text och bild kommer att publiceras på webbmagasinet Insight samt Wolters Kluwers hemsida senare i veckan. Se länkar.