Woodsafe välkomnar Accoya som CE-märkt brandskyddat trä.

Woodsafe Timber Protection välkomnar Accoya® till Woodsafe Exterior WFX® portfolio av brandsäkert och CE-certifierat trä.

Byggandet med trä fortsätter i oförminskad takt. Som en naturlig följd i efterfrågan på nya träslag med egenskap mot brand presenterar Woodsafe Timber Protection träslaget Radiata Pine förädlat enligt Accoya® teknologin med CE certifierad brandklass B-s1,d0. Brandskyddet i Accoya® består av Woodsafe Exterior WFX® som är den enda i Europa CE-märkta impregnering med vattenfasta och beständiga brandegenskaper helt utan krav på ytbehandling.

Om Woodsafe:

I mer än 20år har Woodsafe Timber Protection fokuserat att inta position som vägledande tillverkare som brandimpregnering av träprodukter. Av branschen anses Woodsafe Timber Protection en av de ledande tillverkarna med en imponerande godkännandelista av certifierad prestanda och hundratals inspirerande projekt runt om i Europa bland annat världens största ek tak vid Gardermoens PirNord samt världens högsta trähus i Norge.

Thomas Bengtsson

Presskontakt VD / CEO Brandteknisk support och försäljning +46 10 2067231