Klimatskivan ZERO från Paroc. Finns hos Woody Bygghandel!

Nolltolerans mot energiläckor hos Woody Bygghandel!

Den nya klimatskivan ZERO från Paroc gör det möjligt att isolera till högsta energiklass A. Du hittar den hos Woody Bygghandel

Det har väl inte undgått någon vid det här laget att Paroc, tillsammans med ett antal andra leverantörer, har tagit fram ett komplett system för energirenovering under devisen Nolltolerans mot energi-läckor. Nu har man uppgraderat den satsningen ytterligare med lanseringen av Klimatskivan ZERO™, en helt ny produkt. En ny infästningsmetod gör också tilläggsisoleringen både enklare och billigare.

ROBUST KONSTRUKTION
Klimatskivan monteras oftast direkt på trästommen och lösningen bygger på kombinationen av horisontella fasadskruvar som tar vindlaster, och vinklade fasadskruvar som tar vertikal last från fasaden. De horisontella skruvarna fixerar även isoleringen mot bakomliggande vägg. Kombinationen ger en mycket robust konstruktion.

Zero-skivan består av stenull och har mycket god isoleringsförmåga. Den finns i tjocklekarna 150, 200 och 250 mm och gör det möjligt att isolera till högsta energiklass A. Skivan har ytterligare en rad fina egenskaper. Stenull är ju brandsäkert och släpper effektivt igenom ånga. Fukt kan med andra ord inte kondenseras inuti isoleringen, utan transporteras ut mot den kalla sidan och avdunstar snabbt. Väggen håller sig torr, vilket ju är optimalt.