Woody Bygghandel söker konceptchef till kedjekontoret

Har du intresse av byggbranschen och tycker om att bygga och skapa nya affärsmöjligheter? Woody Bygghandel satsar på att stärka sin roll som partner och söker nu till marknadsavdelningen en affärsdriven konceptchef.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter

I rollen som konceptchef kommer du att ansvara för att ta fram en strategisk handlingsplan och hantera budget för att verkställa den planen. Dina främsta arbetsuppgifter blir att:

• Utveckla koncept och tjänster som möter kundbehovet i samarbete med våra försäljningsställen
  • Vidareutveckla och driva montagekonceptet We do!
  • Påverka och driva försäljningen av koncept och tjänster
  • Ansvara för budget och uppföljning
  • Driva arbetet med olika externa samarbetspartners som t ex leverantörer, byråer och utbildningsföretag.

I tjänsten ingår löpande möten med både våra anläggningar och leverantörer och därmed regelbundet resor över hela Sverige. Du rapporterar till marknadschefen och tjänsten är placerad i Helsingborg.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet från något led inom byggbranschen. Du har troligen en bakgrund från en roll inom eller nära sälj som gett dig en förståelse för kundsidan. Kanske har du varit KAM eller säljansvarig inom antingen bygghandels- eller leverantörsledet. Du har en eftergymnasialutbildning som marknadsekonom eller motsvarande. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift och har vana av att arbeta med Office-paketet.

Personlighet

Eftersom rollen bygger på många olika interna och externa kontakter och intressenter är det viktigt att du är social och har en förmåga att motivera och leda andra. Du drivs av att skapa affärer, är självgående och resultatinriktad. Du arbetar kund- och serviceinriktat, är flexibel och kan hantera nya utmaningar när de uppstår. Du uppnår resultat genom att du arbetar strukturerat och noggrant.

Så söker du tjänsten
Woody Bygghandel samarbetar med Academic Search International. Du ansöker till tjänsten genom att klicka på länken nedan där du bifogar ett personligt brev och CV. Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta Academic Search International, Louise Stamå 040-615 16 03 eller Lotten Pettersson 040-615 16 13. Vi tar emot ansökningar löpande dock senast söndagen den 10 augusti 2014.

Ansök här.