Nu på fredag 30/11 är det stor invigningsfest kl. 12-17 när PoG Woody Bygghandel slår upp portarna till sin helt nya proffsanläggning på Väla Södra och Andesitgatan 12 A i Helsingborg.

Fortsatt full gas när PoG inviger helt ny butik i Helsingborg nu på fredag 30/11!

PoG Woody Bygghandel fortsätter sin satsning som Skånes mest offensiva bygghandlare. Denna gång i nordvästra Skåne där man nu på fredag 30/11 kl. 12-17 bjuder in till stor invigningsfest av sin nya toppmoderna proffsanläggning på ca. 9 000 kvm på Väla Södra och Andesitgatan 12 A i Helsingborg.

PoG som 1904 startade vid järnvägen i Södra Sandby firar därmed hela 115 år nästa år. Men det är en ytterst pigg och vital +100-åring. Med den nya anläggningen i Helsingborg med en totalyta på 8 800 kvm (varav 3 000 kvm är butik, lager och virkeshall) expanderar PoG på nya ”jaktmarker” i NV-Skåne.

– Etableringen norrut i Helsingborg är en del av vår strategi att stärka den geografiska närvaron i Skåne och längs E6:an, säger PoG:s VD Kalle Gustafsson som är tredje generationen bygghandlare.

En av företagets målsättningar är att det inte ska ta mer än 30 minuter att köra till närmaste PoG-butik, och med den nya anläggningen på Väla Södra i Helsingborg har man nu totalt 6 butiker
(+ ett kombinerat lager/distributionscenter) och gör därmed anspråk på titeln Hela Skånes Bygghandel.

– Vi är kanske inte den största bygghandeln men epitetet ”Skånes bästa bygghandel” ska vi lägga beslag på. Våra kunder ska känna att det blir lite enklare, lite bättre och mycket roligare när de handlar hos oss på PoG, säger Kalle Gustafsson.

Med nya Helsingborgs-anläggningen på plats är det nu dags för nästa stora projekt; att våren 2020 flytta butiken i Södra Sandby där allting började för 114 år sen till en nybyggd proffsanläggning i Hjärup utanför Lund.

– Vi är aldrig nöjda, utan jobbar hela tiden med att förbättra och utveckla oss, konstaterar Kalle Gustafsson.
– Eller som min pappa brukar säga; ”Ett företag kan gå bakåt, stå stilla eller gå framåt och PoG gör bara det sistnämnda!”

För mer information:
Kalle Gustafsson, VD, PoG, kalle.gustafsson@pog.se 046-272 50 01
Louise Strand, Region- & Marknadschef, PoG, louise.strand@pog.se 040-620 64 20

Om PoG Woody Bygghandel:
PoG Woody Bygghandel, www.pog.se bedriver professionell bygghandel från 6 butiker i Skåne; Helsingborg, Hörby, Malmö, Sjöbo, Södra Sandby och Tomelilla samt ett välutvecklat logistikcenter och lager i Södra Sandby. PoG Woody Bygghandel AB är ett stabilt familjeföretag i tredje generationen med cirka 100 anställda och en omsättning på
ca. 450 miljoner kronor.

Woody Bygghandel är en frivilligkedja inom byggmaterial med över 5 miljarder i omsättning och 94 anläggningar som har ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning. Mer info på: www.woody.se