Kungälvs Trä öppnar ny bygghandel i Älvängen

Kungälvs Trä öppnar ny bygghandel i Älvängen

Kungälvs Trä, med Sörreds Byggvaruhus och Högsbo Trä, öppnar lördagen den 21 maj upp dörrarna till den 4600 m2 nya stora bygghandeln i Älvängen. Planerna på att öppna en bygghandel i Älvängen har funnits länge och i början av 2014 tog projektet fart på allvar. Kungälvs Trä har redan en stor kundkrets i området och regionen är expansiv.

Kungälvs Trä Älvängen ligger på Svenstorpsvägen som löper parallellt med 45:an. Med andra ord kommer den nya bygghandeln att synas bra från motorvägen oavsett om du kör norr- eller söderut.

Många större byggnader idag har plåtfasad men Kungälv Trä Älvängen sticker ut med sin träpanel och stora glaspartier. ”Vi tyckte träpanel kändes naturligt för en trävaruhandel”, säger Stig Gustafsson, VD för Kungälvs Trä.

Planerna på att öppna en bygghandel i Älvängen har funnits länge och i början av 2014 tog projektet fart på allvar. Att valet föll på Älvängen känns logiskt. Kungälvs Trä har redan en stor kundkrets i området och regionen är expansiv. Det byggs mycket nytt – inte minst sedan pendeltåget och 45:an blev klara. Bland byggprojekten finns ett nytt köpcenter, skola, förskola och mängder av bostäder.

Platschef för Kungälv Trä Älvängen är Jimmy Jansson som själv är från Älvängen. Jimmy har jobbat i branschen i närmare 20 år, varav de senaste fem på Kungälvs Trä. Till sin hjälp har han åtta handplockade medarbete som är väl förankrade både i branschen och på orten.

Den nya bygghandeln kommer att ha en butiksdel på 540 m2 och ett drive-in-lager på 2500 m2. I butikens övre plan kommer det att finnas utställningar med bl.a. kök från Ballingslöv, dörrar, fönster och golv.
Drive-in-lagret är välplanerat och lätt att köra in i. Innan utcheckningen kommer kunderna att passera en öppnare yta där populära butiksvaror kommer att placeras på pallar. Lätt att plocka med sig på väg in till kassan som bara ligger ett par meter från utcheckningsbommen.

Den stora nyheten för Kungälvs Trä Älvängen är nattgaraget. Här kommer kunder att kunna hämta beställda varor som t.ex. fönster, reglar och gips även utanför ordinarie öppettider. ”Vi tror att detta kommer att vara en praktisk och uppskattad nyhet bland våra kunder”, säger Jimmy Jansson.

Lördagen den 21 maj är det invigning för allmänheten med aktiviteter från lokala föreningar, tävlingar och fina öppningserbjudande. Men redan dagen innan bjuds ortens byggproffs in till en egen dag för att få bekanta sig med butiken och personalen. ”Vi hoppas att satsningen på en ny, fräsch bygghandel med fokus på byggproffsens önskemål och ett utbud som passar allmänheten kommer att sätta extra fart på byggboomen i Älvängen”, säger Jimmy Jansson.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Stig Gustafsson, VD Kungälvs Trä, 0303-62 503

Om Kungälvs Trä

Kungälvs Trävaru AB är ett familjeföretag som drivs av 2:a generationen med Stig Gustavsson som VD för de tre företagen Kungälvs Trä, Högsbo Trä och Sörreds Byggvaruhus. Koncernen omsätter idag ca 260 miljoner och har en personalstyrka på ca 60 personer.

Koncernen ingår i en av Sveriges största bygghandelskedjor ”Woody Bygghandel AB” med ca 2000 anställda och en omsättning på närmare 7 miljarder SEK.

Woody Bygghandel AB är en frivilligkedja inom byggmaterial som med närmare 7 miljarder i omsättning och fler än 100 anläggningar, är Sveriges ledande kedja med ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning. Mer info på www.woody.se