Nytt varuhus i Vårgårda

På bara ett halvår har en ny butik gått från idé till verklighet. Perssons Byggcentrum som ingår i Woodykedjan kan nu presentera en nybyggd och modern butik på 2650 kvadratmeter i Vårgårda.

Familjen Persson beslöt sig hösten 2007 att utvidga sin verksamhet med ett nytt byggvaruhus i Vårgårda. Invigningen av det nya varuhuset gick av stapeln i maj i samband med företagets 75-årsjubileum och nu är man i full gång.

-Det var ett strategiskt rätt beslut. Vi är den enda bygghandeln på orten och här finns stor potential med många kunder, säger Mathias Persson VD för Perssons Byggcentrum

Perssons Byggcentrum låg tidigare i Vårgårda och nu har man valt att återvända till kommunen.

-Vi kan den lokala marknaden, säger Marcus Persson som är platschef för Vårgårda. Vi tog över Vårgårda trävaruaffär och satsar nu på att göra det som var bra där ännu bättre!

Interpares är Sveriges äldsta frivilliga fackhandelskedja och har runt 50 byggmaterialhandlare som Delägare. Dessa kontrollerar 100-talet anläggningar runt om i Sverige, vilket gör Interpares till den största byggmaterialhandelskedjan i landet.

Interpares skall bedriva verksamhet som förbättrar ägarföretagens konkurrenskraft och lönsamhet på kort och på lång sikt. Interpares skall även följa och medverka
i utvecklingen inom byggbranschen, och därvid tillvarata
Delägarnas intressen. Kedjan vänder sig främst till lokala
professionella byggbolag men kundkretsen spänner mellan lokala konsumenter till professionella byggbolag på riksplanet.