Hur ska målet se ut?

PoG Woody Bygghandel hjälper dig i mål! Vilket är ditt?

Båda har en anrik och lång historia. Båda kombinerar erfarenhet och trygghet med nyutveckling och nyskapande. Båda ser styrkan i olikheterna som bildar laget. Vi tar oss i mål!

Den första delen av filmen talar sitt tydliga språk. Mästarna, äldre som yngre, och inom respektive bransch skapar gemenskap och glädje. Det finns fler likheter mellan bygghandlaren och fotbollsföreningen än man hade kunnat ana. I extremt konkurrensutsatta branscher krävs tydliga och definierade mål och en stark tro. Svetsar man därefter samman en grupp av människor på rätt sätt, så uppstår en positiv laganda, kritisk för att vinna projekt eller matcher.

I varje lyckat byggprojekt krävs hög kompetens, god kommunikation mellan leverantörer och kunder och en laganda som ser till så att bygget snurrar. Skillnaden mellan detta uppdrag och det som utspelas på Swedbank Stadion är marginella. Vi har en stark tro att vi är mästare på olika arenor.

Tillsammans gör vi Skåne lite blåare. Filmen ligger på Facebook, Instagram och Youtube.

Vid frågor vänligen kontakta:
Mårten Olsson, Operativ chef PoG, 046-272 50 10, marten.olsson@pog.se

PoG Woody Bygghandel bedriver professionell bygghandel från 6 butiker i Skåne; Malmö, Södra Sandby, Hörby, Sjöbo, Tomelilla och Borrby samt ett välutvecklat logistikcenter i Södra Sandby. Från webshop.pog.se går det att beställa hela sortimentet för hemleverans.

PoG Woody Bygghandel är ett stabilt familjeföretag i tredje generationen med ca 100 anställda och med en budgeterad omsättning på drygt 430 Mkr kronor för 2016.

Regioner

Woody Bygghandel är en frivilligkedja inom byggmaterial som med närmare 7 miljarder i omsättning och fler än 100 anläggningar, är Sveriges ledande kedja med ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning. Woody Bygghandel är även officiell partner av svensk ungdomsfotboll. Mer info på www.woody.se