Premiärnumret av PoGs kundtidning Gustaf bjuder på en exklusiv intervju med MFFs Markus Rosenberg.

PoG Woody Bygghandel lanserar ny kundtidning

PoG Woody Bygghandel är inne i en expansiv period och nyligen startade bygghandeln sin webshop. Som ett led i sin offensiva marknadsföring lanserar man nu inspirationsmagasinet Gustaf. På 52 sidor visar PoG Woody Bygghandel att man är mycket mer än en bygghandel.

Karl Gustafsson, VD för PoG Woody Bygghandel, berättar att tidningen vänder sig till såväl privatpersoner som professionella byggare.

– Med Gustaf vill vi erbjuda inspiration, tips och råd till alla våra kunder. Vi har funnits på marknaden i över 110 år och är inne i en mycket expansiv fas. Eftersom vi erbjuder en kombination av kvalitetsprodukter och smarta tjänster har vi en enorm kunskapsbank att dela med oss av, och det vill vi göra genom Gustaf.

Premiärnumret bjuder bland annat på en exklusiv intervju där Markus Rosenberg, MFFs karismatiske lagkapten, berättar om sina tankar inför den nya säsongen.

Tillsammans gör vi Skåne lite blåare är vår devis, förklarar Karl Gustafsson. Eftersom vi är med i MFFs nätverk känns det extra roligt att Markus ville vara frontfigur i vårt premiärnummer.

Tidningen inkluderar tips för trädgård, inredning och byggande. Tonvikten kommer att ligga på det lokala området och siktar på en bred målgrupp med fokus på Skåne.

Namnet Gustaf har sina rötter i företagets historia. Under många år drevs bygghandeln under namnet Aktiebolaget Persson & Gustafsson. I dag är det Karl Gustafsson, tredje generationens bygghandlare, som driver företaget vidare. Namnet Gustaf låg därför nära till hands.

Den nya kundtidningen kommer att utges två gånger per år och finns att få tag på i butikerna och på internet.

Vid frågor vänligen kontakta:
Mårten Olsson, Operativ chef PoG, 046-272 50 10, marten.olsson@pog.se

PoG Woody Bygghandel bedriver professionell bygghandel från 6 butiker i Skåne; Malmö, Södra Sandby, Hörby, Sjöbo, Tomelilla och Borrby samt ett välutvecklat logistikcenter i Södra Sandby. Från webshop.pog.se går det att beställa hela sortimenet för hemleverans.

PoG Woody Bygghandel är ett stabilt familjeföretag i tredje generationen med ca 90 anställda och med en budgeterad omsättning på drygt 430 Mkr kronor för 2016.

Woody Bygghandel är en frivilligkedja inom byggmaterial som med närmare 7 miljarder i omsättning och fler än 100 anläggningar, är Sveriges ledande kedja med ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning. Mer info på www.woody.se