Proffsbygg - Sveriges mest lönsamma byggmässa

Proffsbygg - Sveriges mest lönsamma byggmässa

Sveriges mest lönsamma byggmässa, Proffsbygg, äger rum den 28 januari 2013 på Viking Lines färja Cinderella i Stockholm. Arrangörer är 23 bygghandlare som tillsammans med 58 av deras leverantörer och en stab av personal ska de ta hand om de 2500 besökare som förväntas att komma. Föreläsare är bland annat entreprenören Bert Karlsson.

-   Hela idén med mässan är att skapa liv och rörelse med spännande montrar, tävlingar och tips på helhetslösningar inom bygg och renovering. Därför har samtliga av Sveriges ledande byggleverantörer instruerats personligen för att uppnå det målet, säger Ulrika Svensson, marknadsansvarig på Åkersberga Bygg & Trä och deltagare i den projektgrupp som driver Proffsbyggmässan.

Ribban är högt lagd. Hela Viking Lines färja Cinderella är abonnerat och kommer att genomgå en rejäl ansiktslyftning. För att skapa känslan av ”proffsbygghandel” kommer hela bildäcket, där mässan ska vara, att byggas om. Där ska besökarna få inspiration och inblick i det senaste inom bygg.

-  Vårt löfte till alla besökare är att de ska känna sig rikare efter sitt besök på Proffsbygg både i form av nyförvärvad kunskap, som i nya upplevelser och kontakter. Dessutom får besökaren tips på hur man kan arbeta både effektivare och smartare. Lönsamhetstänket finns som en röd tråd genom hela mässan, berättar Mikael Tykesson, regionchef.

Föreläsare på mässan är entreprenören Bert Karlsson, Fredrik Friblick, VD för Prolog Bygglogistik, samt Sten Folkesson, förbundsjurist för Sveriges Bygg- & Järnhandlareförbund. De kommer att dela med sig av sina erfarenheter inom entreprenörskap, effektivt byggande samt vardagsjuridik inom entreprenad och handel med byggvaror.

För mer information kontakta:

Ulrika Svensson, marknadsansvarig Åkersberga Bygg & Trä, Tel. +46(0)70-2160590, ulrika.svensson@akersbergabygg.se

Om Proffsbygg:

Proffsbygg är en byggmässa som vänder sig till proffsbyggare, konstruktörer, arkitekter och studenter. Mässan hålls mellan 9:00–16:00, 28 januari 2013, på Viking Lines färja Cinderella förtöjd vid Viking Lines färjeläge i Stockholm. Deltagandet är kostnadsfritt. Anmälan och mer information på www.proffsbygg.nu.