Woody Bygghandel övertar HSB Göta Byggvaror i Jönköping

Woody Bygghandel köper, genom Holgers AB i Borås, HSB Göta Byggvarors etablerade verksamhet. Med förvärvet etableras ännu ett nationellt välkänt varumärke i Jönköping, med fokus på kvalitet.

Holgers Stugmaterial AB i Borås, delägare i Woody Bygghandel, har under en tid fört diskussioner om etablering i Jönköping. Satsningen som HSB gjorde i området för ett par år sedan kommer nu att få starkare utvecklingsmöjligheter och än mer genuina inköpskanaler, vilket kommer att bredda sortimentet i bygghandeln som ligger vid Jordbrorondellen vid Jönköpings södra infart.

-  Vi levererar dagligen byggmaterial till byggföretag, kommuner, skolor och privatpersoner över hela landet. Kunskap, kvalitet och service har alltid varit grunden för vår verksamhet, och ska vara så även i den satsning vi nu gör i Jönköping, säger Holger Larsson, VD för Holgers Stugmaterial AB.

Holgers i Jönköping AB, som är det formella namnet på dotterbolaget som övertar HSB Göta Byggvaror, kommer att drivas från 1 april som en ny Woody Bygghandel.

-  Vi är glada för att medverka till att etablera ett genuint nytt varumärke i Vätterbygden genom den här affären. Genom ett samarbetsavtal, utöver att verksamheten lokalmässigt bibehålls vid Jordbron, kommer HSB-kunderna, både bostadsrättsföreningar och enskilda medlemmar, samt HSBs egen entreprenadverksamhet att försörjas av Woody Bygghandels enhet framöver. Det gör att vi kan säkerställa våra leverans- och kvalitetskrav. Med affären ges även HSB-verksamheterna i Borås nya utökade affärsmöjligheter, säger Kent Zerath VD HSB Förvaltning.

Holger Larsson med personal hälsar såväl gamla som nya kunder välkomna till Woodybutiken i Jönköping.

För ytterligare information, vänligen kontakta

Woody Bygghandel/Holgers Stugmaterial AB: Per Larsson, per@holgers.se, tel. 033-25 05 06. Eller Torbjörn Larsson, torbjörn@holgers.se, tel. 033-25 05 08

HSB Förvaltning: Kent Zerath, kent.zerath@hsb.se, tel. 036-30 52 06. Eller HSB Göta: Rolf Lind, rolf.lind@hsb.se, tel. 036-30 52 34

VD AB Interpares & Woody Bygghandel: Peder Strömqvist, peder.stromqvist@interpares.se, tel. 0703 - 40 02 66

Företagsfakta

Om Holgers Stugmaterial AB

Holgers Stugmaterial AB, grundat 1967, är ett familjeägt företag med 55 anställda och levererar dagligen byggmaterial till byggföretag, kommuner, skolor & privatpersoner med huvudsaklig verksamhet i Borås och Göteborg med omnejd. Nu utökas denna verksamhet såväl geografiskt som personalmässigt med ny anläggning tillika dotterbolag i Jönköping som kommer att bli en ny Woody Bygghandel, och ingå, liksom moderbolaget, i inköpsorganisationen Interpares. Mer info www.holgers.se.

Om HSB Förvaltning

HSB Förvaltning erbjuder ett helhetsåtagande, inom all fastighetsförvaltning. HSB Förvaltning är det tredje största förvaltningsbolaget i landet inom HSB. Bolaget sköter i dag totalt mer än 20 000 lägenheter för närmare 500 kunder med 250 medarbetare. Våra partner och kunder är inte bara bostadsrättsföreningar inom HSB, utan även många privata fastighetsägare, kommunala bolag och stiftelser, handelsområden samt privata bostadsrättsföreningar mm inom Hallands och Jönköpings län samt Södra Älvsborg. HSB Förvaltning är ett helägt dotterbolag till HSB Göta ekonomisk förening. Mer infowww.hsb.se/gota

Woody Bygghandel är en del av frivilligkedjan Interpares som med sina 7 miljarder i omsättning, på 122 butiker, är Sveriges ledande kedja med ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, it, miljö och utbildning.  Mer info www.interpares.se och www.woody.se.