Henry Ericsson, ny Key Account Manager för Region Öst, Mellan och Norr på Woody Bygghandels Servicekontor i Helsingborg.

Woody förstärker sin nya säljorganisation

Woody Bygghandel fortsätter att vässa sin nya säljorganisation. För ytterligare ökat fokus och tillväxt inom rikskund har Woody nu rekryterat en ny Key Account Manager för Region Öst, Mellan och Norr. Valet föll på Henry Ericsson med 25 års erfarenhet av sälj och ledarskap, varav tolv år i olika roller inom bygghandeln.

Woody har sedan tidigare slagit samman försäljning och marknadsföring till en större enhet med Mikael Tykesson som chef. Efter det har nya centrala flerårsavtal signerats, med bland andra Ikano Bostad, JM, Peab och HBV. Man har också rekryterat Martin Gustafsson som KAM för Region Syd och Väst.

Nu kan man dessutom presentera Henry Ericsson som ny KAM för Region Öst, Mellan och Norr.

– Det känns oerhört roligt, spännande och utmanande att tillsammans med Woodys alla engagerade lokala entreprenörer i Region Öst, Mellan och Norr forma ett attraktivt erbjudande till marknaden som leder till nya avtal inom både rikskund och på regional nivå, säger Henry Ericsson.

51-åringen kommer närmast från Veolia, en global franskägd koncern där han var regionchef för Mälardalen och inriktade sig på återvinning och industriservice. Henry har även en gedigen bakgrund från bygghandeln med tolv år som försäljningschef, filialchef, KAM och regionchef.

Försäljnings- och marknadschef Mikael Tykesson ser Henry som en mycket viktig kugge för det fortsatta arbetet med att skapa nya affärer via centrala avtal. Avtal som han sedan – tillsammans med delägare, leverantörer och personal på Servicekontoret – är med och implementerar i kedjan.

– Henry kommer att bidra med värdefull kunskap och lång erfarenhet både från bygghandeln och andra branscher avslutar Mikael Tykesson.

För ytterligare information kontakta:
Henry Ericsson, Key Account Manager, Region Öst, Mellan och Norr, Woody Bygghandel 073-817 14 15
Mikael Tykesson, försäljnings- och marknadschef Woody Bygghandel 0702-15 75 37

Woody Bygghandel är en frivilligkedja inom byggmaterial med drygt 6 miljarder i omsättning och fler än 90 anläggningar som har ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning. Mer info på www.woody.se