Johan Rosendahl, styrelseordförande Woody Bygghandel AB och Christian Falck, vd Falck & Co

Woody går på offensiven med ny byrå

Bygghandelskedjan Woody har fattat beslut om en offensiv plan som bland annat kommer innefatta en ordentlig positionsförflyttning. En resa som innefattar alla delägare och som ytterligare kommer stärka de lokala varumärkena runt om i landet.

För att genomföra denna resa har man tagit hjälp av Falck & Co, en kommunikationsbyrå med mycket goda kunskaper om bygghandelsbranschen och ett imponerande track record från samarbeten med liknande verksamheter.

– Jag kände väl till Falck & Co sedan tidigare, från mina år på en konkurrerande kedja, och visste att de var som klippt och skurna för våra behov. Inte bara kreativt, utan även rent strategiskt, säger Johan Rosendahl, styrelseordförande i Woody Bygghandel AB.

Falck & Co har dessutom jobbat med Woody tidigare och är faktiskt den byrå som ligger bakom deras välkända kundlöfte ”Vi får bygget att snurra”.

– Vi på Falck & Co ser verkligen fram emot att få vara en del av denna spännande resa, och att få arbeta tillsammans med alla duktiga och engagerade entreprenörer. Falck & Co är ett entreprenörsdrivet familjeföretag, så det är väldigt lätt för oss att förstå hur de lokala delägarna tänker vad gäller sina respektive varumärken och sin starka lokala förankring, säger Christian Falck, vd på Falck & Co.

Delägarna inom Woody Bygghandel är till skillnad från andra aktörer i branschen inte styrda av en huvudägare, utan är alla helt fria bygghandlare, som alla fattar sina egna beslut på sina lokala orter, mitt i den verklighet de verkar i. De ser olika ut och heter olika saker, men har ändå en mycket stark gemenskap. Detta innebär förstås utmaningar rent kommunikativt, men är också frivilligkedjans styrka, menar Johan.

– Det är en oerhört spännande resa som vi nu ska ut på. Alla är med på tåget och extremt peppade. Jag kan inte avslöja exakt vad som kommer hända redan nu, men jag kan lova att det kommer att bli något riktigt stort, avslutar Johan.

För mer information kontakta:
    Johan Rosendahl, styrelseordförande Woody Bygghandel AB:
    0707-15 67 41, johan.rosendahl@woody.se

Christian Falck, vd Falck & Co:
    0705-13 19 12, christian@falck.se

Woody Bygghandel AB är Sveriges fria bygghandlare i samverkan. Företaget grundades 1944 och därmed är ett av Sveriges äldsta företag inom frivillig fackhandel. Idag samlar företaget 36 delägarföretag med ca 70 anläggningar runt om i Sverige, och har en gemensam omsättning på över 4 miljarder kronor. Woody Bygghandel AB ägs av fria entreprenörer via lokala privatägda bygghandelsbolag. Dessa delägare har ett nära samarbete, främst inom inköp, men även inom områden som marknadsföring, försäljning, IT, hållbarhet och utbildning.