XL Bygg Kompaniet AB i Sandviken  nästa nya delägare in i Woody Bygghandel

XL Bygg Kompaniet AB i Sandviken nästa nya delägare in i Woody Bygghandel

XL Bygg Kompaniet AB i Sandviken har valt att lämna XL-Bygg och blir från den 1 oktober istället ny delägare i Woody-kedjan. Bygg Kompaniet med sina fem anläggningar i Sandviken, Gävle, Ockelbo, Tierp och Spillersboda omsätter ca 400 miljoner SEK. Bolaget är i likhet med Woody inriktat på försäljning till proffsbyggare men även den medvetne konsumenten är välkommen. Med Bygg Kompaniets fem anläggningar stärker Woody Bygghandel sin marknadsposition i Mellansverige.

Magnus Svedjebrant, vd för XL Bygg Kompaniet AB (under namnändring), ser delägarskapet i Woody som en utmärkt plattform som kommer att gynna bolaget i dess fortsatta tillväxt.

– Woody Bygghandel – med sitt fokus på det lokala entreprenörskapet – är en kedja som de lokala delägarna äger samt bestämmer över dess verksamhet. Med ett kundlöfte och värderingar som stämmer med våra egna, hittar vi här ett samarbete som gynnar vårt fortsatta arbete att fylla våra lokala kunders behov, säger Magnus och utvecklar:

– Att flera andra handlare från XL-Bygg valt samma väg, styrker oss också i vårt beslut.

Rune Karlsson, styrelseordförande i Woody Bygghandel, hälsar Magnus och hans medarbetare välkomna in i kedjan.

– Med Bygg Kompaniets fem anläggningar stärker vi Woodys närvaro i Gävleborg och Uppland, konstaterar Rune Karlsson och utvecklar:

– Med ökande volymer kommer också ökad inköpskraft samt även möjligheten att fördela kostnader på dessa större volymer. Vilket ger ökad lönsamhet för både befintliga och nya delägare. Jag hoppas och tror att fler kommer att välja att gå in i Woody – Sveriges lönsammaste bygghandelskedja.

För mer information kontakta:
Magnus Svedjebrant, vd XL Bygg Kompaniet AB                  010-222 90 12
Rune Karlsson, styrelseordförande Woody Bygghandel        0765-90 66 01

Woody Bygghandel är en frivilligkedja inom byggmaterial med över 5 miljarder i omsättning och ett 90-tal anläggningar som har ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, utbildning samt miljö & hållbarhet.
Mer info på: www.woody.se

Peter Sjödahl

Presskontakt Vd, Woody Bygghandel AB 0720-77 36 53

Woody Bygghandel är en frivilligkedja inom byggmaterial med drygt 6 miljarder i omsättning och fler än 90 anläggningar som har ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning. Woody Bygghandel är även officiell partner av svensk ungdomsfotboll. Mer info på www.woody.se