Woody-kedjan växer! Från och med den 1 september i år blir Stockholmsbaserade XL-Byggpartner AB, med sina fem anläggningar, en del av Woody Bygghandel AB.

XL-Byggpartner ny delägare i Woody-kedjan från 1:e september 2019

XL-Byggpartner AB (under namnändring) i Stockholm lämnar XL-Bygg och har valt att bli delägare i Woody Bygghandel AB. XL-Byggpartner har fem st proffs-anläggningar i Segeltorp, Sorunda, Tullinge, Vaxholm och Vallentuna. I Segeltorp finns också företagets logistikcenter och servicekontor.

XL-Byggpartner riktar sig enbart med försäljning till proffsbyggare och kommer att göra Woody Bygghandel ännu starkare i detta segment i Stockholmsregionen.
Johan Rosendahl, vd för XL-Byggpartner, gör bedömningen att skiftet från XL-Bygg till Woody Bygghandel kommer att gynna bolaget i dess fortsatta tillväxt.

– Woody Bygghandel är en kedja där det är de lokala entreprenörerna som äger kedjan och bestämmer över dess verksamhet, vilket passar oss bra, säger Johan och tillägger:

– Samarbetet med liknande företag som oss inom Woody Bygghandel är också lockande.

Rune Karlsson, styrelseordförande i Woody Bygghandel, välkomnar Johan och hans medarbetare in i kedjan.

– Jag är övertygad om att vi inom Woody Bygghandel har ett koncept där vi kan förena våra delägares entreprenörskraft med stordriftsfördelar. De lokala entreprenörerna är bäst på sin marknad och tillsammans skall Woody Bygghandel kunna vinna slaget på marknaden, förutspår Rune Karlsson och utvecklar:

– Vi ser att fler och fler bygghandlare börjar inse att lokalt entreprenörskap och samarbete inom vår kedja är ett framgångskoncept. Vi hoppas och tror därför att fler kommer att välja att gå in i Woody Bygghandel som delägare framöver.

För mer information kontakta:
Rune Karlsson, styrelseordförande Woody Bygghandel  0765-90 66 01
Johan Rosendahl, vd XL-Byggpartner AB                        08- 588 84 651

Woody Bygghandel är en frivilligkedja inom byggmaterial med över 5 miljarder i omsättning och ett 90-tal anläggningar som har ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning. Mer info på: www.woody.se