Internationellt välrenommerat marknadsföringspris till Boråsbyrån Woonderland

Boråsbyrån Woonderland har vunnit silver i en av världens finaste marknadsföringstävlingar, ECHO Awards. Tävlingen avgjordes 15 april, via ett digitalt, direktsänt event.

Echo Awards är världens största reklamtävling för datadriven marknadskommunikation och hålls varje år från New York, USA. Endast några få svenska byråer har tidigare fått detta pris.

Woonderland vann pris för sin kampanj ”The Hunted QR-code”, gjord för lösgodiskedjan GoBanana. Det blev silver i kategorin Best Emerging Technologies, ”bästa användning av ny teknik”.

I den aktuella kampanjen använder Woonderland WebAR-tekniken via smartphones som ger möjligheten att uppleva augmented reality. Ett av kriterierna för att få ECHO Award inom denna kategori är just att visa hur ny teknik tillför värde till kampanjen.

– Det är kul att få internationell uppmärksamhet, speciellt eftersom vi hade ett helhetstänk som gett bra effekt för vår kund, berättar Daniel Sjölin, COO på Woonderland.

– Att lyfta kampanjen i flera olika kanaler med hjälp av ny teknik gör den mer lockande för en större målgrupp, avslutar Daniel.

Kampanjen ”The Hunted QR-code” har tidigare bland annat fått första pris i Borås Tidnings reklamtävling ”Din Bästa Sida”.

Kontakt:

Daniel Sjölin, COO
daniel.sjolin@woonder.land

Fakta ECHO Awards

ECHO Awards är världens största tävling för direktmarknadsföring, anordnad av amerikanska organisationen ANA (Association of National Advertisers). Tävlingen bedömer hur väl kampanjerna inverkar på det marknadsförande företagets affärer, med de tre huvudkriterierna är Strategi, Kreativitet och Resultat. En internationellt hopsatt jury bedömer kampanjerna, genom att ge poäng i de tre kriterierna. 15 april var det digital gala och prisutdelning. Det delades ut guld, silver och brons till de tre bästa kampanjerna inom varje kategori. Det finns 27 kategorier, inom de tre olika segmenten Sektor, Kanal och Special. Det bästa bidraget alla kategorier belönades med Diamantpriset. Svensk samarbetsorganisation för the ECHO Awards är SWEDMA, Swedish Data & Marketing Association.

• marknadsföring
  • kommunikation
  • woonderland
  • internationellt pris

Vision

Great ideas deserves to be heard . Great visions deserves to been seen. Great things deserves to succeed . We belivie in bringing out the best in everything around us in order to make this a land where dreams come true. Where the tiniest idea can get the help it needs to grow into something truly woonderful

Only then will be live in a woonder land

Om Woonderland

Woonderland är en reklambyrå som skapar upplevelser inom reklam och kommunikation. På kontoret i Borås arbetar en unik sammansättning av kompetenser. Allt från reklamkreatörer till experter på såväl 3D som digitala medier.

Daniel Sjölin

Presskontakt COO 0721 770 147