Colin Moon är WordFinders nye krönikör

Göteborg 2009-09-29

Colin Moon, känd kommunikationsexpert och föreläsare inom ämnet global affärskommunikation skriver nu krönikor hos WordFinder Software.

WordFinder Software som vill bidra till ökad förståelse och förbättrad kommunikation mellan människor har nu knutit kommunikationsexperten Colin Moon till sig. Han är en av de mest eftertraktade föreläsarna i ämnet global affärskommunikation och har många års erfarenhet av att utbilda och skriva om ämnet. På ett lärorikt och underhållande sätt bidrar han till förståelse för att hantera olikheter mellan människor. Och på det sättet skapar han mer effektiva mångkulturella team.

- Colin Moon skriver om ett ämne som WordFinder arbetat med sedan starten 1990. Global affärskommunikation och att förstå varandra blir allt viktigare i dag när företag jobbar alltmer internationellt. Ibland är det underhållande när vår engelska blir "swenglish". Men det finns också situationer när vi förolämpar andra eller gör bort oss själva helt i onödan, säger Ola Persson, VD och grundare av WordFinder Software.

Den första krönikan, Are Swedes really that normal? Part 1, handlar om hur svenskar ser sig själva som normala. Men hur upplevs de egentligen av andra?

Krönikorna kommer läggas upp på WordFinders hemsida www.wordfinder.se/colinmoon samt skickas ut till dem som prenumererar på WordFinders nyhetsbrev.

Läs mer på www.wordfinder.se. För mer information kontakta: Carolina Andersson 031-719 62 00

WordFinder Software är marknadsledande på interaktiva lexikon och språkverktyg som underlättar den dagliga skriftliga kommunikationen mellan människor i yrkeslivet. Med WordFinder får du hjälp att skriva och läsa snabbt och effektivt. Du slår enkelt upp ord, termer och fraser och dubbelklickar in rätt översättning direkt i ditt dokument och kontrollerar sedan kvalitén på den färdiga texten för att undvika onödiga språkfel och felformuleringar. Allt för att förbättra och förenkla din kommunikation på främmande språk.

• Undervisning, lärande

• krönikör