WordFinder Software lanserar japanska som 15:e språk i sortimentet

Göteborg 2010-02-03

WordFinder Software har ytterligare ett lexikon från Oxford University Press i sitt sortiment. Japanska är det tredje språket i ordningen som har andra skrivtecken än det latinska alfabetet, där ryska och kinesiska var först ut.

Som 15:e språk i ordningen släpper nu WordFinder Software ett japanskt lexikon. Det nya lexikonet är Oxford Japanese Beginner´s Dictionary från Oxford University Press. En guide för engelsktalande som lär sig det japanska språket eller för dem som behöver putsa upp sina bortglömda japanska språkkunskaper.

Under det senaste året har WordFinder tagit steget österut och under 2009 lanserades både kinesiska och ryska lexikon. I samband med dessa nya lexikon har även programvaran WordFinder 10 Professional utvecklats med bland annat stöd för Unicode, för att kunna hantera nya skrivtecken och därmed fler språk.

Produktutvecklingen grundar sig i kundernas önskemål, där bland annat 400 av Sveriges största företag som opererar på den globala marknaden har tecknat volymavtal med WordFinder. Japanska är därmed det tredje språket i sortimentet med andra skrivtecken än det latinska alfabetet.

Läs mer på www.wordfinder.se. För mer information kontakta: Ola Persson 031-719 62 00.

WordFinder Software är marknadsledande på interaktiva lexikon och språkverktyg som underlättar den dagliga skriftliga kommunikationen mellan människor i yrkeslivet. Med WordFinder får du hjälp att skriva och läsa snabbt och effektivt. Du slår enkelt upp ord, termer och fraser och dubbelklickar in rätt översättning direkt i ditt dokument och kontrollerar sedan kvalitén på den färdiga texten för att undvika onödiga språkfel och felformuleringar. Allt för att förbättra och förenkla din kommunikation på främmande språk.

• Undervisning, lärande

• oxford