Pressmeddelande -

Exklusiv spelning med Thåström på Orionteatern nu som konsertfilm – Se ”Orionteatern 2022” på Staccs

Den exklusiva konsertfilmen från Orionteatern har premiär idag på Staccs.com

Staccs lanserar idag en exklusiv konsertfilm med Thåström, en originalproduktion inspelad på Orionteatern i Stockholm den 15 december 2022. Med sex slutsålda spelningar mellan 11-17 december 2022 var Staccs på plats och förevigade en oförglömlig kväll.

Med låtar som ”Flicka med guld”, ”Die Mauer” och ”Södra korset” utforskar Thåström sin omfattande katalog under en 2 timmar lång spelning. Konserterna på Orionteatern har fått utmärkta recensioner – Johanna Paulsson från DN skrev, ”Thåström 2022 är minst lika vital som på slutet av 90-talet”. Janne Hallman från GAFFA beskrev spelningen som ”en magnifik utklassning”. Tidigare i februari 2022 släpptes konsertfilmen ”Way Out West 2011”, och även denna gång står Anders “Balsam” Hellström bakom produktion.

Sofia Stefanovic, marknadsansvarig på Staccs, kommenterar: “Att få spela in en av kvällarna på Orionteatern är en ära för oss på Staccs. Med biljetter som sålde slut på några sekunder känns det fint att kunna dela denna konsertfilm med fansen. Thåström är en otrolig artist att jobba med, och vi hoppas att vårt samarbete fortsätter.”

Staccs Originals är en produktionsdel som producerar exklusivt innehåll till tjänsten, med målet att att tillgängliggöra fler unika liveframträdanden på plattformen. Thåström – Orionteatern 2022 blir den åttonde konserten som släpps i formatet Staccs Originals.

Thåströms enda spelning i år blir på festival Rosendal Garden Party den 11 juni Stockholm.

• staccs
  • staccs originals
  • streaming
  • live
  • konsertfilm
  • konsert
  • thåström
  • orionteatern
  • musik

Staccs erbjuder musikfans möjligheten att återuppleva sina favoritkonserter och musikdokumentärer, när de vill, utan reklamavbrott och i bästa möjliga bild och ljudkvalitet.

I dagsläget erbjuder Staccs hundratals titlar (konserter och dokumentärer) med artister som Queen, Ed Sheeran, Shania Twain, Black Sabbath, David Bowie, Tina Turner, Nina Simone, Lars Winnerbäck, Coldplay, Guns N’ Roses, The Rolling Stones, Little Simz , Katy Perry, Iron Maiden, M.I.A , Thåström, Oasis, Tupac och Sam Smith.

Utbudet växer kraftigt och nya titlar adderas varje vecka.

Staccs finns tillgängligt på alla enheter och tjänsten finns idag i Norden och Baltikum. Användare kan känna sig trygga med att artister och rättighetsinnehavare får rättvist betalt då tjänsten utgår från en användarcentrerad modell där intäkterna fördelas baserat på vad respektive användare tittar på.

www.staccs.com

Sofia Stefanovic