Kontorshotellet där hälsa och glädje står i fokus

Kontorshotellet där hälsa och glädje står i fokus

Efter pandemin har det traditionella kontoret blivit utmanat och hemmakontoret kan nu mera ses som en konkurrent. Det skrivs och pratas mycket om vad som krävs för att få kollegor att vilja kommer till kontoret igen och en stor bidragande faktor är träning och hälsa. Vi tror att variation, glädje och rörelse bidrar till en hållbar vardag och satsar på att vara det mest hälsosamma kontorshotellet. Tillsammans genomför vi träning i olika former och erbjuder hälsosamma samarbetspartners.

Med ett kontorsarbete blir det lätt mycket stillasittande- något som kan öka risken för livsstilssjukdomar och sjukskrivningar. Vi tror att nyckeln till en hållbar vardag och därmed nöjda medlemmar är att erbjuda variation, glädje och rörelse, både på arbetstid och utanför kontoret. Därför ser vi till att våra medlemmar får möjligheten att ta del av olika events och aktiviteter på kontoret och erbjuder även förmånliga priser hos några av Nordens största gymkedjor

Vi erbjuder träning i dess olika former

Vi erbjuder våra medlemmar löpande yogapass en gång i veckan tillsammans med vår samarbetspartner Nordic Wellness. På plats är yogainstruktören Radek som tar med oss på en resa mot mindfulness och en balanserad vardag. Passen innehåller stretching, balans samt styrka- det perfekta avbrottet där du får chansen att fokusera på dig själv.

Utöver härliga yogapass ger vi även våra medlemmar möjligheten att vara med på en hälsoresa under våren. Detta är en unik möjligheten där vi en gång i veckan kör individuellt anpassade träningspass tillsammans i mindre grupper. På plats har vi vår personliga tränare, Linus Högberg från Strength in Unity som coachar och stöttar oss. Tanken med resan är att tillsammans skapa starka och hållbara resultat över tid. Med individuellt anpassade träningsformer samt genom att löpande mäta resultat av träningen erbjuds goda förutsättningar att nå personliga mål. Utöver grymma träningspass finns även möjligheten till kroppsanalys, individuellt anpassad träningsplan och coachningsamtal.

Vi anser att personlig träning stärker individen, men är roligare att göra i grupp- dessutom är det ett utmärkt tillfälle att nätverka och lära känna sina kontorsgrannar.

Hälsosatsning hos personalen

Utöver att erbjuda våra medlemmar unika träningsmöjligheter har även vi i personalen gjort en hälosatsning där vi tillsammans med Linus Högberg från Strength in Unity tränar i syfte att uppnå en mer hälsosam och hållbar vardag. Vi tror att denna typ av satsning leder till stakare team, friskare medarbetare och högre motivation. Tanken med satsningen är att vi ska utvecklas både på det individuella planet men även som grupp- ett team som tränar och har roligt ihop, håller ihop.

Tillsammans gör vi Göteborgs näringsliv mer hälsosamt!