World Trade Center Göteborgs nya våningsplan

Nya toppvåningen vid Korsvägen – nu är kontoren invigda

I början av sommaren gick vi på World Trade Center Göteborg ut med den roliga nyheten om vår fortsatta satsning vid Korsvägen där vi utökat vårt samarbete med Svenska Mässan och tagit över mer yta på våning 8, högst upp i fastigheten på Mässans gata 10. Den fortsatta satsningen vid Korsvägen med nya, fräscha kontors- och coworkinglokaler var inte bara väldigt spännande utan även välkommen, då vi haft ett högt tryck och kö på kontor det senaste året.

Under sommaren har våning 8 haft vårt största fokus där renovering, målning och inredning stått högst upp på agendan. Innan den nya ytan ens var färdigrenoverad hade vi hållit visningar dag som kväll och samtidigt signerat avtal för över 90% av de nya kontorsrummen. En otroligt rolig start inför augusti och september då inflyttning på den nya våningen kunde erbjudas.

Många nya företag på plats i huset

Utöver de nya rummen på våning 8 har även övriga våningsplan på Mässans gata 10 och anläggningen på Teatergatan fått många nya medlemmar på plats efter sommaren. För att fira detta och samtidigt få inviga den nya våningen tillsammans bjöd vi in alla nyinflyttade kunder till en eftermiddag på våning 8. Det blev ett perfekt tillfälle att få skåla in vår nya våning, hälsa alla nya medlemmar välkomna till gemenskapen och samtidigt lära känna varandras företag bättre.

Planon Nordic AB hyr anläggningens största kontor – vuxit i våra lokaler sedan 2018

Nya våning 8 erbjuder kontor i olika storlekar, alltifrån mindre rum på ca 7m2 till större kontor på över 200m2 – det sistnämnda har Planon Nordic AB flyttat in i, fått möjlighet att specialdesigna utifrån deras behov och hyr som ett helt eget kontor i kontoret. Detta kontorsrum är nämligen som ett eget kontor med tillgång till privat entré, eget kök och toalett, samtidigt som företaget nyttjar övrig service via oss på World Trade Center Göteborg, med tillgång till alla gemensamma ytor, mötesrum och receptionsservice som tar hand om allt det praktiska i vardagen.

Planon Nordic AB har hyrt in sig hos oss sedan 2018 och har i takt med att företaget rekryterat och vuxit även gjort samma resa när det kommer till lokalfrågan i huset. Ett samarbete där vi fått glädjen att ha kvar Planon Nordic AB som hyresgäster hos oss, även när deras kontorsbehov förändrats över tid. Medarbetarna på Planon är en stor del av vårt nätverk och gemenskap på plats i huset och sprider glädje i korridorerna och på alla events, alltifrån frukostar till PT-passen där Monica deltagit under våren.

Monica Rudén, Planon Nordic AB

September månads medlem – Monica Rudén på Planon Nordic AB

Varje månad delar vi ut en utmärkelse till våra hyresgäster, någon som är med och bidrar till vår härliga kontorsgemenskap, sprider glädje, hjälper oss att bli bättre och rekommenderar oss vidare i sitt nätverk. I september månad och i samband med invigningen av nya våning 8 där Planon nu hyr in sig fick vi glädjen att nominera Monica Ruden till ”månadens medlem”. Vi passade även på att fråga Monica några snabba frågor, för er att lära känna henne bättre:

Vem är Monica?

En glad Varbergstjej som gillar att umgås med familj o vänner, träna o vara ute i naturen. Tar gärna ett glas bubbel med goda vänner när tillfälle ges.

Vad är Planon Nordics AB för företag och hittar ni på om dagarna?

Vi är en del av Planon B.V (moderbolag med säte i Nijmegen, Nederländerna) som är ett globalt marknadsledande programvaruföretag inom smart och hållbar fastighetshantering. Vi säljer och levererar systemlösningar till våra kunder i projektform, kort beskrivet innebär det kundmöten, workshops, systemkonfiguration och att hjälpa kunden hela vägen fram till slutanvändarna.

Vad spännande! Vad är din roll i företaget Monica?

Jag är ansvarig för verksamheten här i Nordics.

Vad tycker du är det roligaste med att arbeta på Planon?

Ingen dag är sig lik, vi är ett härligt team här i Göteborg, många av våra kunder vill utvecklas tillsammans med oss och därmed har vi många intressanta projekt. Måste också nämna familjekänslan vi har i företaget, den är unik.

Vad skulle du säga är det bästa med att sitta på World Trade Center Göteborg?

Förutom det uppenbara att ni gör det roligt med alla event o aktiviteter som vi gärna tar del av och den eminenta servicen man får som hyresgäst så har vi ju Korsvägen precis utanför vilket gör det väldigt enkelt att ta sig hit, oavsett transportmedel. Nu har vi ju också flyttat upp till våning 8 med större yta och den fina loungen precis utanför så här stannar vi!

Tack till Monica och Planon som är med och sprider glädje på kontoret. Nu ser vi fram emot en härlig höst tillsammans med alla våra härliga medlemsföretag.