David Borvall, Säljande Kontorschef Göteborg på Internet Broker AB. Företaget är ett av de första bolagen på plats på World Trade Center Göteborgs nya våningsplan och hyr två större kontor med fönster ut mot Lisebergshjulet.

Kontorshotellet tog över top floor – 90% uthyrt på två veckor

I somras presenterade World Trade Center Göteborg nyheten om deras expansion vid Korsvägen. Den 1 augusti tog de över ytterligare en våning i anslutning till deras redan tre kontorsvåningar på samma adress. Intresset för de nya kontoren på våning 8 har varit stort och två veckor efter nyheten var publicerad var 90% av kontoren uthyrda. Internet Broker AB är ett av de första företagen på plats i de nya lokalerna.

I augusti tog World Trade Center Göteborg över ytterligare yta i anslutning till deras befintliga kontorsvåningar på Mässans gata 10. Kontoren ligger på top floor, våningsplan 8, och har fönster mot Lisebergshjulet och Göteborgs takåsar. I samband med förvärvet startade arbetet med att fylla upp kontoren med nya medlemsföretag. Två veckor efter det att nyheten publicerades så var 90% av kontorsrummen uthyrda.

- Vi har fått otroligt positiv respons från företag som visat intresse för lokalerna. Under två veckors tid hade vi företag i kö för kontoren och flertalet visningar inbokade varje dag. I dagsläget är alla kontor uthyrda och vi har verkligen breddat vårt redan stora nätverk med ännu fler spännande företag och duktiga företagare. Väldigt rolig start på hösten, säger Tom Rydell, VD World Trade Center Göteborg.

Internet Broker AB är ett av de första företagen på plats

Ett av de nya medlemsföretagen på plats är Internet Broker AB som jobbar med digital annonsering för bland annat Blocket och Schibsted. David Borvall, Säljande Kontorschef Göteborg, beskriver att deras företag är i en tillväxtfas där de behöver en flexibel kontorslösning med möjlighet att växa snabbt på kort sikt. Företaget hyr två större kontor på våningsplanet varav det ena har fönster mot Lisebergshjulet. Här upplever David att deras team kan skapa en positiv företagskultur och växa utan att det nödvändigtvis behöver innebära en dyrare kontorskostnad.

- Att hyra kontor här på World Trade Center Göteborg känns perfekt för oss i dagsläget. För vår del är det centrala läget viktigt i kombination med att hyra kontor på ett kontorshotell som erbjuder medlemsförmåner med bland annat padel och spa i samma huskropp. Det märks dessutom att de fokuserar på hälsa med träningspass under kontorstimmar, vilket tillför ett stort mervärde för våra anställa. Vi är väldigt nöjda med vårt beslut att flytta in på våningsplan 8, säger David Borvall.

Ett ökat intresse för kontorshotell

Tom Rydell upplever ett ökat intresse för koncernens samtliga kontorshotell. Totalt sitter över 250 företag på tre adresser och utgör ett stort affärsnätverk med företag inom olika branscher.

- Vårt erbjudande känns rätt i tiden. Jag upplever att företag ser över sina kontorslösningar, kostnad per arbetsplats och vad som faktiskt ingår i månadshyran när man hyr kontor. Vårt mål är att våra medlemsföretag ska få så mycket som möjligt för månadshyran och att det ska vara enkelt att skala upp och skala ned yta när man väljer att ha sitt kontor hos oss, säger Tom Rydell.

World Trade Center Göteborg har funnits i Göteborg sedan 1989 och har idag två anläggningar mitt i City. 2018 förvärvades även kontorshotellet City Office precis vid Stockholms Centralstation. De tre anläggningarna har idag över 250 medlemsföretag vilket innebär att anläggningarna lever och andas service varje dag. World Trade Center Göteborg är en del av den internationella organisationen World Trade Centers Association som är ett starkt varumärke och en global organisation vars syfte är att främja global handel och vara behjälplig med kontakter och nätverk.